Kraker in St. Truiden

oude Drechtstreek 7

14 januari 2017 16:00

zelf regelen

De wedstrijd van het jaar voor het oude 7e tegen het huidige 7e.
Omdat het Oostpolder park te klein wordt voor deze wedstrijd , moest er uitgeweken naar een grotere accomodatie die alle toeschouwers kon huisvesten.
Deze werd door Dirk Luteijn gevonden in Sint Truiden te België . In een heus voetbalstadion van eerste klasser STVV vond deze clash plaats.
De bus was door Paul Pins georganiseerd en zo konden we gebroederlijk met elkaar naar België afreizen.
Helaas door code oranje in Nedeland bleven alle toeschouwers weg al had het oude 7e nog oudere spelers meegenomen die niet eens meer in staat waren om te voetballen , maar wel konden coachen , Reinier ,Marcel, Dirk .
Met een smalle selectie voor het huidige 7e  en de oudjes van het oude werd er afgesproken dat er 2x 35 minuten gevoetbald zou worden.
Het werd weer een aantrekkelijke wedstrijd waar alles in zat . Harde maar faire duels, een penalty ,wel of niet terecht, mooie doelpunten en een geen winnaar.
Het huidige begon fanatiek uit de startblokken en zette het oude vast op eigen helft . Dit leidde de eerste kansen in maar Tuur stond goed zijn mannetje in de goal en kon de eerste kansen keren. Het huidige had duidelijk het betere van het spel want Gj en Marco Verloop werden goed vroeg onder druk gezet door Ricardo en Patrick.  En na wat plaagstootjes was er dan toch de eerste goal nadat Chris prima was weggestuurd op rechts vond hij het hoofd van Martin die Tuur en Arleen kansloos in de lucht liet en de 1-0 inknikte.
Gesterkt door deze voorsprong hadden we ze waar we ze hebben wilde , maar de wedstrijd kantelde na een ontsnapping van Paul die handig gebruik maakte van L1 zijn tomeloze inzet en zich liet vallen in de 16 . Penalty die meedogenloos door Marco Verloop in de linkerhoek geschoven werd en de stand weer gelijk trok. 1-1
Nu was het huidige 7e even van slag maar al gauw was de blik alweer naar voren gericht . Een geplaatst schot door Dirk richting de winkelhaak werd met de vingertoppen door Tuur eruit getikt zodat er niets meer dan een corner reste.
Het oude ging onder de druk uitvoetballen en met een dubbele selectie werd er nieuw bloed ingebracht. Met de beweeglijke Alex Mesman wisten we niet zo goed raad en via een combinatie van Robbert en Ad  kwam  bij hem de bal en een diagonaal schot  Sven kansloos liet.
Na de nodige wisels bij het huidige 7e kwamen er ook weer kansen , Alexander weggestuurd door René kon net niet goed achter de bal komen om tot een goed schot te komen.
Maar daar was Patrick in `t Veld  met weer een mooie actie en handig door de statige verdediging voetbalde en de bal in de verre hoek de 2-2  maakte.
Tevens ruststand.
Na rust met veldverlichting , zelfde verhaal als in het eerste bedrijf . Het spel golfde alleen wat meer heen en weer , Lars had de 3-2 op zijn schoen maar faalde . Marco Lange Wendels aan de andere kant ook niet trefzeker . Met de teruggekeerde Eddy achterin kon René wat meer doorschuiven en Marcel ondersteunen op het middenveld of Martin of of ja wie eigenlijk, we wisten niet hoe te staan door een niet gecoordineerde wissel . Hierdoor kwam er druk op de rechterkant bij Jeroen te staan . Er vielen gaten en juist dit gaatje had Henk nodig om een leep balletje binnen de palen te mikken 3-2 voor het oude.
Nog maar een x de mouwen opstropen en uiteindelijk viel de gelijkmaker met een preassist van Patje de uiteindelijke assist van Kevin op Lars , die deze moeilijkere kans wel verzilverde .3-3
Met nog een afgekeurd buitenspeldoelpunt van Ricardo en heuse scrimmage voor de goal van het huidige 7e werd de wedstrijd afgeloten door John de Paus, met een stand waar iedereen tevrede mee kon zijn .
Hierna werden de plaatselijke horeca nog bezocht tot in de kleine uurtjes . Zondag weer met de bus terug van een geslaagd dagje voetbal.