Haalt speler/coach De Bruin de kerst?

Asperen 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

8 oktober 2016 12:30

Met het goede begin in de beker was er alle vertrouwen voor aanvang van de competitie , maar na 4 nederlagen op rij ,waarvan 3 buiten de deur , brengt het bestuur de hoop op een goede afloop dit seizoen in twijfel .

De uitlatingen van erevoorzitter JvW , rot toch op met die gozer en jullie kunnen beter alleen maar bier drinken en voor omzet zorgen baart opzien , zeker omdat alle spelers nog pontificaal achter hunaanvoerder/coach staan.

Het was dan ook Martin die gewoon voor de groep stond en een verrassing in petto had . Lars zou als laatste man opereren en René moest in de mandekking spelen om de gevreesde spits van Asperen onschadelijk te maken.

Verder Winash in de goal John rechts en Marcel, links in de verdediging. Chris , Patrick , Martin en Sammy middenveld Ricardo en Patje in de spits. Dat hield in dat Dirk , L1 , Jeroen , Sven en de, ik ben ietsje later hee , Alexander aan de kant stonden.

Op het vernieuwde complex van Asperen begon de wedstijd onder een flauw zonnetje , en Asperen was er alles aan gelegen om meteen uit de startblokken te vliegen en de druk op het 7e te zetten. Door enkele keren goed ingrijpen van de verdediging en Winash overleefden we de eerste storm en konden we zelf aan aanvallen gaan denken. Met een paar goede opzetten vanuit het middenveld werden ook Ricardo en Patje gevaarlijk voor de goal maar een doelpunt bleef uit .

Tot een minuut of 20 toen Ricardo de bal ontfutselde bij de tegenstander en prima breed op Chris lag , deze kon met een goede pass Martin bereiken en Martin twijfelde niet en scoorde heel mooi met een schuiver in de verre hoek de 0-1 binnen .

Voor het eerst op voorsprong en deze werd met alles wat geoorloofd was door de scheidsrechter , die veel toeliet trouwens , verdedigd door iedereen. Met goed voetbal konden we ook erook onderuit voetballen en Ricardo werd tot tweemaal toe onrechtmatig naar de grond gewerkt maar de man in het zwart hield de kaarten op zak. Met een schot van Martin net voorlangs waren we nog dicht bij de tweede treffer maar helaas konden we de marge niet vergroten.

Met in de rust de bananen , deze x verzorgd door Samy , en de wissels Dirk, L1, Sven en Jeroen gingen we met borst vooruit naar buiten want hier konden weleens de eerste punten van het seizoen gehaald worden.

De tweede helft had Aspren aftrap en gelijk daarvandaan was het gevaarlijk . René had een overtreding nodig aan de zijlijn om de aanval te stoppen. Maar het was uit deze vrije trap waardoor Asperen geheel in de wedstrijd terug kwam . De vrije trap wer kundig door de spits bij de 2e paal gedeponeerd en de stand gelijk getrokken.

Het geloof was weer terug bij de tegenstander en de trucjes ook . Door een overtreding van Chris buiten de 16 maar handig naar binnen gevallen gaf de scheidsrechter ipv van eerst naar buiten te wijzen op áppel van spelers van Asperen een penalty. Sven zat er goed bij maar kon er niets aan doen dat het 7e ineens 2-1 achter stond.

Met de iets later Alexander voor René ging de wedstrijd verder . Lars ging iets dieper spelen en gaf zo meer druk naar voren en uit de één van de vele hoekschoppen die kregen was het Patje die de op het hoofd van Martin lag maar helaas ging deze kans buitenkant paal.

Toch een veerkrachtig Drechtstreek ,dat door een sublieme vrije trap van Lars ,die Martin bediende en met het hoofd de 2-2 aantekende.

Op de bank was de spanning te snijden en keken allen gespannen toe hoe het af zou lopen , helaas viel te snel de 3-2 in ons nadeel en met de één op één in de slotfase moesten we er toch nog 1 incasseren wat resulteerde in een 4-2 verlies.

Maar de sfeer was prima na afloop en zorgde voor een goed gemoed op de aankomende thuiswedstrijd tegen de andere hekkesluiter SVW uit Gorkum.