Korbach effect helpt Drechtstreek 7 aan punt tegen Papendrecht

Papendrecht 7

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

22 oktober 2016 14:30

En toen stond er ineens iemand anders voor de groep , was het toch door de slechte start van het seizoen dat Martin het stokje overgaf aan René of was het een andere reden. Hoe dan ook met een niet spelende coach maar één die voor de groep staat en er anders naar kijk kan het weleens anders uitpakken.

Met de bepalende rol van Martin voor de opstelling maar een op een paar kleine details aangepast begonnen we Zaterdag met de volgende opstelling.

Winash in de goal , John rechtsback Alexander en Lars centraal en Jeroen linsback.Middenveld met L1 ,Patrick V , Gertjan en Chris.Spitsen Martin en Ricardo.Dirk ,Marcel ,Patje , Samy en Joél op de reservebank.

De wedstrijd had een half uur vertraging daardoor was de aftrap pas om 15:00.

Tegenstander dorpsgenoot vvPapendrecht begon met een erg laag tempo aan de wedstrijd en wij lieten ons daar lekker in meegaan . Niet een keer opgejaagd worden en rustig de bal rondtikken en dan kijken of er een gaatje viel . Zo ontstonden wel de eerste kansen maar de spitsen zijn nog steeds niet scherp en anders kwam er wel een voetje van de oudjes van Papendrecht tussen om een schot of beslissende pass te blokken.

Tempo was laag en bleef laag met een leidende rol voor GertJan op het middenveld die maar probeerde het tempo en zijn verdediging anders te laten voetballen maar kreeg geen bijval , en de roepende coach aan de zijlijn kon al helemaal geen invloed uitoefenen op het nog steeds dolende 11tal.

Het was niet om aan te gluren en toen we niet oplette bij een hoekschop van de rood-zwart brigade was het de rechtshalf die plots vrij stond en Winash in de korte hoek verschalkte.

Toch was er geen paniek we waren absoluut de bovenliggende partij alleen de kansen maakten we niet af.Tot de rust hetzelfde beeld veel box to box voetbal maar geen hoogtepunten meer.

In de rust lekker bakkie thee en de puntjes op de i gezet en de pijnpunten maar genoemd ,werden de volgende spelers geofferd . Martin , Ricardo , Gertjan [wilde zelf] John en Chris. Met Dirkie als el capitano op middenveld en de snelle JoëL op links Marcel rechts moesten de nieuwe verse spitsen gaan bedienen Patje en Samy.

Het team pikte het praatje in de rust goed op en was iets feller en attender maar het bleef slecht van beide kanten . Toch was Drechtstreek 7 nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker maar verder dan een paar hoekschoppen of een bal uit de tweede lijn kwamen we niet . De tijdsdruk nam toe en Alexander moest plaatsmaken voor een spits erbij , Martin. Ondertussen was de pijp bij de tegenstander aardig leeg en lagen ze meer op de grond dan dat ze stonden , het tijdrekken was begonnen . Jeroen eraf voor nog een aanvaller Ricardo , er werd nu serieus druk uitgeoefend en papendrecht kwam nog maar spaarzaam over de eigen helft .

Samy had nog een goede kans maar die werd helaas tot hoekschop verwerkt waar niets uitkwam , Martin op links weggestuurd leverde ook niet op wat we wilden.Chris was ook weer ingevallen en had de gelijkmaker op zijn schoen maar ook weer niets. En toen was daar Patrick in `t Veld die een afgeslagen bal voor zijn voeten zag belanden en zich niet bedacht en vanaf zo een meter of 22 de bal over de verbouwereerde keeper in de verre hoek schoot. [Denk aan Ronaldinho vs Seaman wk 2002.]

Alles wat een blauw-wit hart had ontplofte van vreugde om de ozo verdiende gelijkmaker. Met nog een paar minuten op de klok wilde Papendrecht toch nog voor de volle winst gaan maar kon geen vuist meer maken , en zo was het dat na 53 minuten in de tweede helft de scheidsrechter affloot voor de wedstrijd en het 7e zijn eerste punt van het seizoen kon gaan vieren. De horecagelegen in Papendrecht hebben iig goede zaken gedaan want het punt werd tot in de kleine uurtjes gevierd.