Duvelsplan helpt Drechtstreek 7 aan de winst

Heukelum 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

12 november 2016 13:00

Het werd erop of eronder deze middag voor het 7e . Met een overwinning zouden we omhoog naar de middenmoot kunnen kijken en anders zouden we de aansluiting verliezen en hadden wehet seizoen al als verloren kunnen beschouwen.

Maar met een duvels plan van Martin , op de vrijdagavond uit de fles gekomen strategie , moest het vandaag gaan gebeuren.Met een goede selectie van 16 man konden we dan ook alletwee de helften volluit meedoen want het zal veel energie vreten.
Sven in de goal , John back Denes en René centraal en Jeroen linksback

Lars , Martin en Patrick en Leen middenveld , Ricardo ,en daar komt de verrassing ,Marcel als balvaste spits .

Marcel moest dus de ballen vasthouden met zijn fenomenabele techniek en middenveld zou daardoor meer aansluiting kunnen verzorgen. Ricardo zorgde voor de snelheid voorin.

De wedstrijd werd geleid door Jacco v Assenderp.

Om 1 uur klonk het beginsignaal en al snel werd duidelijk dat we goed stonden en binnen 5 minuten was het Martin die de voorzet op maat van Ricardo perfect inkopte. Een hele snelle voorsprong en Drechtstreek 7 zat op rozen.

Het was goed verzorgd voetbal het eerste kwartier , er werd goed opgebouwd en de vrije man gezocht . De strategie werkte goed want ook de tweede goal was een combinatie door de aansluitende Martin maar die nu als aangever fungeerde en Rico zijn eerste van de wedstrijd aantekende 2-0 na een kwartier spelen. Het was een streep langs de binnenkant van de paal en de keeper, maar de bal kwam uit het zijnet eruit en Heukelum betwistte het terecht goedgekeurde doelpunt , maar de scheids wuifde alle kritiek weg.

Na het kwartier zakte we even weg en kreeg Heukelum zowaar kansen en uit een buitenspel situatie die niet goed werd beoordeeld door de man in het geel stond het toch ineens 2-1. Hierna hinkte we op 2 gedachte . We waren sterker maar toch ook bang op een tweede tegentreffer en begonnen meer achteruit te voetballen. Hierdoor moest Sven die zijn beste wedstrijd van het seizoen keepte , meer dan eens de bal uit het doel rammelen en ontnam de tegenstander de hoop om nog te scoren deze helft.

Gesterkt door deze ontwikkeling durfde de verdediging ook weer meer naar voren te voetballen en hierdoor ontstond weer meer druk naar voren toe . Lars was bij vlagen ongrijpbaar voor zijn directe opponent en kon Marcel en Ricardo op maat bedienen maar niet alles was raak. Toch was het uit een van deze aanvallen over rechts waarop Heukelum geen antwoord op had en na eerst een goede redding van hun keeper was daar de mee opgekomen Patrick V die 3-1 binnen schoot.

Met nog een gevaarlijke vrijetrap van Heukelum voor rust die uitstekend werd gekeerd door Sven gingen we comfortabel de rust in.

In de rust werden de nodige wissels weer doorgevoerd , Alexander , Winash , Sammy, Dirk, en Chris kwamen erin voor René , John , Lars , Jeroen en Marcel.

Er werd al gedacht aan een klinkende overwinning maar moesten toch vooral scherp blijven en zo snel mogelijk de wedstrijd op slot gooien.

Nou dat was niet tegen dovemans oren gezegd we waren nog maar net bezig toen Chris de bal over zo`n 40 meter precies bij Ricardo bezorgde en deze eerst de bal over zijn tegenstander heen lifte eromheen liep en hard uithaalde voor zijn tweede goal . Kijk via youtube Gasgoine score against Scotland en u begrijpt hoe mooi deze goal ook gewoon op de Oostpolder te zien is.

Helaas konden we er niet te lang van genieten want de tegenstander gaf zich niet zomaar over en scoorde snel de 4-2 tegen alle verhoudingen in. Toen Winash ook nog geel kreeg en 10 minuten aan de kant moest toekijken werd het af en toe billen knijpen met tien man. De kappen en draaiende Dirk zorgde bijna voor een goal maar zag zijn bal op de paal belanden.

Uit een counter , via de rechterkant weggestuurde Ricardo, die prima zijn man uitspeelde kon Sammy zijn goaltje meepikken door de bal over de doellijn te schieten 5-2 .

Dat moest het toch wel zijn met Winash weer terug konden we de wedstrijd eigenlijk gewoon uitspelen . Maar toen was daar Sven die geraakt werd op zijn achterhoofd en bleef liggen wilde iedereen dat de bal uitging wegens een blessure. Het opstootje wat hieruit ontstond bezorgde Alexander een gele en direkte rode kaart en kon dus vertrekken.

Weer met 10 man , er werd nog even wat omgezet en gewisseld en de opgelapte Sven moest nog wel een tegendoelpunt net voor tijd incasseren maar kon met overtuigende reddingen het doel verder schoonhouden.

Gewonnen de eerste 3punter van het seizoen en er gaan er zeker meer volgen . Onder het genot van een drankje werd er nog lang nagenoten van deze mooie pot voetbal .

Er werd ook nog gedart door spelers van het 7e en het was GertJan van Veen die zijn eerste 180er ooit gooide en heel de avond was de glimlach niet meer van zijn gezicht afgegaan.

Dus speciaal voor Kai zijn zoon , het is echt waar je vader gooide een 180.

Volgende week het vizier op Sleeuwijk thuis op de Oostpolder dus voor spektakel en plezier kunt u hier bij zijn.

Toegang is gratis.