Geen Mirakel in Arkel

Arkel 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

18 februari 2017 14:30

Op een mooie Zaterdagmiddag konden we inclusief Rens van het 5e wel 15 man op het wedstrijd formulier zetten . Vaste waardes zoals Sven , Dirk , Alexander , Ricardo en Rikash hadden allemaal hun eigen redenen om niet mee spelen.
Maar goed een volwaardige selektie dus met begin opstelling Winash in de goal.
John ,Marcel , L1, Denes achterhoede middenveld Chris ,Martin ,René en Samy.
Voorhoede Patrick K en Rens. Op de bank begonnen Peer , Joël ,Jeroen en Patrick V.
Al na 30 seconde hadden we op 1-0 moeten staan maar Patrick K twijfelde teveel en zo kon de keeper de bal makkelijk uit de lucht plukken. Hierna hadden wij nog even de overrompel tactiek maar Arkel kwam al snel in zijn eigen spel van snelle combinaties en diepe passen op de snelle buitenspelers.
Toch konden zij ook niet echt een vuist maken en af en toe kwamen we er goed uit en met gevaarlijke hoekschoppen hadden we pech dat Martin en René net niet goed onder de bal kwamen waardoor ook deze kansen verloren gingen.
Na een minuut of 20 was het toch Arkel dat op 1-0 voorsprong kwam maar niet echt kon doordrukken. Dit hield ons in de wedstrijd en met Rens hadden we weer goede kans om op gelijke hoogte te komen maar ook dit was een prooi voor de keeper.
Met een 1-0 ruststand was er echter nog van alles mogelijk , zeker met het verse en snelle bloed van Joël die voorin Patje verving . Jeroen voor Denes
en Peer voor Chris . patrick V was al in de eerste helft ingevallen voor de moegestreden Samy.Dus Samy kwam er aan het begin van de 2e helft voor René in.
Het moest nu gaan gebeuren want we voetbalden zeker niet onaardig maar helaas kon John zijn 30 jaar jongere tegenstander niet bijhouden en moest toezien hoe hij scoorde en Winash de bal uit het doel haalde. 2-0 De 3-0 viel er snel achteraan en toen was het wel gespeeld dachten we . Maar de wissel Peer voor Chris en Samy voor René bracht de wedstrijd meer in balans . Zeker toen René de 3-1 maakte met een droge knal in de linkerkruising.
Er werd meer druk naar voren gezet en dan valt hij weer aan de verkeerde kant helaas 4-1 . Rens maakte nog 4-2 maar dichterbij kwamen we niet meer met een schot op de paal en een kopbal van Martin die net naast ging.
Deed Arkel de wedstrijd op slot met de 5-2 en moegestreden kregen we nog een 6-3 om de oren.
Met de complimenten voor het vertoonde spel gingen we weer naar de Oostpolder voor de bingo ,misschien dat we daar wat konden binnenslepen.