JO15-1 wint topper tegen Wieldrecht JO15-1 en blijft ongeslagen als koploper.

Wieldrecht JO15-1

Hoofdklasse C

2 november 2019 10:00

O.T.P. Struijk

Op een stormachtige zaterdag staat VV Drechtstreek JO15-1 tegen VV Wieldrecht JO15-1 op het programma. Het zijn de nummer 1 en 3 die elkaar ontmoeten. En Wieldrecht is één van de titelkandidaten.

Vanwege de vele regenval de afgelopen uren zijn er de nodige afkeuringen en is onze wedstrijd naar het hoofdveld verplaatst.

Het is 10:00 uur als scheidsrechter Struijk uit Woudrichem fluit voor de start van de wedstrijd.

Het is Wieldrecht die het spel maakt en onze jongens lijken enigszins wat nerveus. Donkere wolken pakken zich samen boven het veld, niet alleen om het spel, maar met name door de regen. Het houdt op met zachtjes regenen en het begint te hozen. Door deze ‘koude douche’ zijn onze jongens wakker en beginnen ze te voetballen.

Na een kwartier komt Drechtstreek op een 1-0 voorsprong, het is Sem die alleen op de keeper afgaat, maar oog heeft voor de meesprintende Splinter, die de bal koelbloedig inschiet.

Het is Wieldrecht die op jacht gaat naar de gelijkmaker, maar het centrale duo Jannes en Lucas weten stand te houden en Drechtstreek probeert er uit te counteren. Drechtstreek krijgt vlak voor rust de kans op 2-0 maar Splinter schiet net rakelings naast.

In de 33e minuut is het dan toch raak voor Wieldrecht en zetten ze de 1-1 op het scorebord.

Met deze stand en nat tot op het bot gaan onze jongens de rust in.

In de rust worden onze jongens voorzien van droge shirts en zelfs de goed leidende scheidsrechter heeft zijn reserve tenue uit zijn tas gehaald. Er is bij de scheidsrechter enige twijfel of hij het veld niet moet afkeuren, maar de weersvoorspellingen zien er goed uit en hij besluit om door te gaan.

De 2e helft gaat van start en Wieldrecht die alleen baat heeft op een 3 punter, gaat hier direct naar op zoek. Het lijkt een kopie van de eerste helft, Drechtstreek staat onder druk en speelt niet scherp. Het trainersduo John en Patrick kunnen niet anders dan er verse krachten in brengen en wat verschuivingen te doen.

Na een kwartier komt Drechtstreek dan ook wat meer onder de druk uit en is het Splinter die 5 minuten later met een vlijmscherpe voorzet de bal in het 5 metergebied legt, waarbij Sem op magistrale wijze de bal erin glijdt. Stand 2-1.

Echt lang duurt de feestvreugde niet als Wieldrecht 2 minuten later een penalty krijgt. Een ieder is verontwaardigd, maar na overleg met onze assistent grensrechter, besluit de scheidsrechter toch anders en de legt de bal op de stip.

Wordt dit weer het moment van onze keeper Steven? Voordat de penalty wordt genomen probeert hij de speler te imponeren, zoals Hans van Breukelen dat vroeger ook deed.

Tot ieders opluchting wordt de penalty dan ook naast geschoten…en blijft het 2-1.

Na deze redding groeit het zelfvertrouwen van onze jongens en is het Seyhan die de show steelt.

Hij dolt met de tegenstander en weet met een prachtige goal de bevrijdende 3-1 op het scorebord te zetten. Na een solo weet hij in het 16 meter gebied te komen en schiet hij de bal in het dak van de goal, waarbij de spetters van het net vliegen.

De extra tijd is al ingegaan als Seyhan opnieuw zijn kunsten laat zien. Met een messcherpe voorzet weet hij de bal bij de vrijstaande Joeri te plaatsen die met een kopbal de 4-1 op het scorebord zet.

Maar onze jongens blijven doorjagen en kennen geen genade voor de tegenstander.

In de slotminuut krijgen we nog een vrije trap op de rand van de 16. Het is Levy die de bal op de lat schiet. Niet veel later fluit de scheidsrechter af en vieren onze jongens hun feestje.

Als debutant in de hoofdklasse staan we na 5 wedstrijden met 15 punten, 27 doelpunten voor en 3 doelpunten tegen aan kop.