JO15-1 blijft ongeslagen ondanks 1e tegengoal

Hoofdklasse C

5 oktober 2019 12:15

E. Ozkan

Het is 5 oktober 2019, een prachtige herfstmiddag, na de vele regenval van de afgelopen dagen liggen de velden er goed bij.

Drechtstreek JO15-1 ontvangt VV Hardinxveld JO15-1 die de vorige week vrij was en extra uitgerust is om tegen onze boys te stunten en op jacht te gaan naar de eerste punten.

Voor de wedstrijd spreekt de goed leidende scheidsrechter Ozkan onze jongens toe, legt de regels uit en geeft aan wat hij wel en niet toelaat in het veld.

Het is 12:15 uur als Hardinxveld de bal aftrapt.

Hardinxveld die over sterke en lange jongens in de achterhoede beschikt, gaan de eerste duels met onze spitsen ook stevig aan, in navolging van de scheidsrechter die gecharmeerd is van Engels voetbal.

Maar Drechtstreek is niet onder de indruk en laat de bal goed rollen.

Na 3 minuten is het Sem die met een hard schot de bal in het net weet te krijgen. Stand 1-0.

Dan begint de wedstrijd van de overtredingen en daar waar de scheidsrechter voor aanvang van de wedstrijd had aangegeven kaarten voor te trekken, zien we juist deze overtredingen terug in het veld.

Onze jongens laten zich meegaan in spel van Hardinxveld en men vergeet te voetballen.

Het is 10 minuten later als Lucas met een kopgoal de 2-0 op het scorebord zet, na een opmaat gegeven cornerbal van Zoë.

De wedstrijd wordt grimmiger en overtredingen volgen, maar het zijn toch weer onze boys die weten te scoren. Na een goede actie van Lucas weet hij de bal bij Levi te krijgen, die met een volley de 3-0 op het scorebord zet. Niet veel later gaan we met een 3-0 stand rusten.

De 2e helft lijkt geen schim meer op de eerste helft en met een 3-0 voorsprong wordt er dan ook door gewisseld en brengen we met de wisselspelers verse krachten in het veld. Maar het is juist Hardinxveld die steeds sterker wordt en op de helft van Drechtstreek gaat voetballen en onze jongens komen er nog maar sporadisch uit.

Weet Drechtstreek dit vol te houden, het antwoord is nee. Het is dan ook 10 minuten voor het eind als Hardinxveld, na slap verdedigen van Drechtstreek, de 3-1 weet te maken. De eerste tegengoal in de competitie.

Drechtstreek is van slag en 3 minuten later krijgen we een penalty tegen, nadat de bal in de 16 meter op de bovenarm van Jadian terecht komtgeraakt.

Gelukkig schiet Hardinxveld ruim naast het doel, het blijft dus 3-1 en met de stormloop van Hardinxveld lijkt het gedaan.

Drechtstreek herpakt zich en begint weer wat meer te voetballen en het slotakkoord is dan ook voor Drechtstreek, waarbij Levi de 4-1 na een zelf opgezette actie op het scorebord weet te zetten.

De 4-1 blijkt ook de eindstand te zijn. Merkwaardig detail, onze lieve jongens wisten tijdens de wedstrijd 4x het net te vinden, maar ook 4 gele kaarten te ontvangen.

De komende 2 weken is er geen competitie, maar zullen onze boys volgende week strijden om een een ticket voor het NK JO15-1 in Valkenswaard.