JO15-1 wint in titanenstrijd van Sliedrecht

Hoofdklasse C

23 november 2019 12:00

J. Janse

Het is zaterdag 23 november 2019 en eindelijk is het zover, de wedstrijd tussen 2 titanen. Drechtstreek JO15-1 en Sliedrecht JO15-1 beide ongeslagen in competitie.

Na 6 wedstrijden hebben beide teams 18 punten, alleen heeft Drechtstreek een beter doelsaldo.

Vele ouders, opa’s en oma’s, kinderen en andere toeschouwers staan langs de lijn om deze titanenstrijd te aanschouwen.

De prijs is een stap dichterbij het winterkampioenschap. Wat zal dat een bekroning zijn voor onze jongens en trainersduo John en Patrick als promovendus in de hoofdklasse.

Het is 10:08 uur als scheidsrechter Janse uit Breda fluit voor de start van de wedstrijd.

In het teken van racisme wordt na de aftrap gelijk het spel 1 minuut stilgelegd.

Drechtstreek hervat de wedstrijd en oogt wat zenuwachtig, speelt slordig en te gehaast en het is Sliedrecht die Drechtstreek goed onder druk zet.

De eerste kans is dan ook voor Sliedrecht, maar het doet onze jongens niets. Sliedrecht draait de duimschroeven aan, maar Drechtstreek vertrouwd op de stabiele verdedigers en weet dat ze met Sem en Splinter spitsen hebben die uit het niets weten te scoren.

Na 15 minuten neemt Drechtstreek het heft weer in eigen handen en krijgt het ook de nodige kansen, maar de scherpe ontbreekt.

In de 25e minuut is het keeper Steven die een met een geweldige redding zijn team op de been houdt en Drechtstreek daarop gelijk countert. Sliedrecht moet net over de middellijn aan de noodrem trekken om de aanval te stoppen. Maar het is Sander die met een mooie vrije trap Levy weet te bereiken, die op zijn beurt met een geweldig diagonaal schot randje 16 meter de bal in de verre hoek knalt. Wat een prachtige goal!!!! Stand 1-0.

Sliedrecht moet nu op jacht naar de gelijkmaker, waardoor er voor onze jongens wat meer meer ruimte ontstaat.

Het is Jannes die 3 minuten later met lange rush in de 16 wordt getorpedeerd. De scheidsrechter kan niet anders dan de bal op de stip leggen en een gele kaart voor de Sliedrecht verdediger.

Het is Sem die de bal op de stip legt en even later de 2-0 op het scorebord zet.

Dit ook de ruststand.

De 2e helft is het Drechtstreek die de spel bepaald en als heerser en meester over het veld loopt en het balletje rustig rond tikt. De tank bij Sliedrecht lijkt leeg. Sliedrecht probeert met wat wissels verse aanvalskrachten in te brengen, maar de achterhoede geeft geen krimp.

Ook Drechtstreek, die na vorige week, wat voorzichtiger wisselt hoopt met wat verse krachten de score te vergroten. Maar het goede verdedigende Sliedrecht staat zijn mannetje en bij Drechtstreek ontbreekt het aan scherpte.

Na 70 minuten fluit de scheidsrechter de wedstrijd af.

Sliedrecht druipt verslagen van het veld en onze jongens vieren hun feestje. We zijn weer een stap dichterbij het winterkampioenschap.

Voor de analisten: Drechtstreek staat nu alleen aan kop na 7 wedstrijden met 21 punten - 34 doelpunten voor en 5 tegen.