Superieur JO15-1 ongeslagen kampioen in Hoofdklasse C

Oranje Wit JO15-1

Hoofdklasse C

14 december 2019 10:30

Op een stormachtig sportpark Stadspolders wordt om 10:30 uur de laatste competitiewedstrijd gespeeld tussen Oranje Wit en VV Drechtstreek.

Een wedstrijd waar het nodige van af hangt, alleen bij winst of gelijkspel zijn de jongens kampioen!

De spanningen in en rondom het veld zijn groots, kunnen we het waarmaken tegen de nummer 3 Oranje Wit.

Om 10:35 uur fluit scheidsrechter de Vormer uit Hendrik Ido Ambacht voor de start van de wedstrijd.

De eerste 10 minuten is het Oranje Wit die de wedstrijd bepaald, Drechtstreek doet af en toe wat terug en het lijkt een moeilijke wedstrijd te worden, maar onze verdediging staat als een huis en Oranje Wit komt niet tot scoren.

Na tien minuten lijken onze jongens de zenuwen onder bedwang te hebben en nemen het heft weer in eigen hand.

Met het windje in de rug begint het combinatiespel weer lekker te lopen en het spel speelt zich voornamelijk op de helft van de tegenstander af.

En na 20 minuten is dan het dan ook raak, Splinter weet met een snoeihard diagonaal schot in de 16 meter de keeper te passeren. Stand 0-1.

De ontlading in, langs en op de tribune bij trouwe meegereisde supporters is erg groot.

De voorsprong voelt goed, maar onze jongens willen meer en nog geen 3 minuten later weet Tim na een goede voorzet van Levy van zo’n 20 meter een kanonskogel af te schieten. Deze bal is voor de keeper onhoudbaar en onze jongens komen op 0-2.

Oranje Wit kan weinig tegen het spel van Drechtstreek in brengen, met een 0-2 voorsprong en windje in de rug gaat het ook voor de wind.

Vlak voor rust komt Drechtstreek bijna op 0-3, maar een afstandsschot van zo’n 25 meter wordt ternauwernood gestopt.

Ruststand 0-2 en we zijn met 1 been kampioen.

Na de rust gaat Oranje Wit op jacht naar de aansluittreffer gesteund met het windje in de rug.

Drechtstreek is niet lekker uit de kleedkamer gekomen en het offensief van Oranje Wit wordt groter en groter.

Na 10 minuten in de 2e helft weet Oranje Wit de aansluittreffer te maken. Na wat geklungel achterin wordt de bal niet lekker weggewerkt en weten zij daarvan te profiteren.

Het offensief wordt groter, het spel van Oranje Wit wordt harder, maar de scheidsrechter laat het allemaal toe!

Drechtstreek probeert af en toe wat terug te doen, maar Oranje Wit weet door forse overtredingen het gevaar er uit te halen, dit tot ergernis van onze spelers en staf….

De wedstrijd wordt grimmiger en de druk van Oranje Wit neemt toe, maar onze verdedigers houden stand. Met het inbrengen van verse krachten, proberen we het tij te keren, maar Oranje Wit blijft doordrukken.

10 minuten voor tijd weet men dan ook op gelijke hoogte te komen 2-2, bij deze stand is Drechtstreek ook kampioen, maar wordt wel een 2-0 voorsprong zomaar weggegeven.

De spanningen nemen toe en als Drechtstreek weet uit te breken dan wordt het gevaar direct door een Oranje Wit speler met een overtreding de kop ingedrukt.

Oranje Wit jaagt door want onze jongens lijken onder de druk te zwichten.

In de 70e minuut gebeurt dan ook bijna het onmogelijke. Oranje Wit weet vanuit een corner over de keeper heen te draaien en de bal verdwijnt richting de kruising. Gelukkig weet Lucas op de doellijn deze bal uit het doel te koppen.

De spelers van Oranje Wit protesteren nog naar de scheidsrechter, maar de bal was net niet over de lijn en bovendien kon de scheidsrechter die ergens rond de middellijn stond gepositioneerd dit nooit gezien hebben.

3 minuten later fluit de scheidsrechter de wedstrijd af en barst de feestvreugde los met fakkels en confetti.

Na de wedstrijd wordt er in de kleedkamer een feestje gebouwd met muziek verzorgt door Sem en worden de champagneflessen ontkurkt.

Terug in de kantine van Oranje Wit krijgt iedere speler een beker als aandenken na deze geweldige prestaties, want als promovendus in de Hoofdklasse direct ONGESLAGEN KAMPIOEN worden is niet velen gegund.