Drechtstreek8 wint van GSC/ODS, en nooit meer.

GSC/ODS 4

Groep 3 08

5 september 2020 14:00

Walter Vermeer

U denkt waarschijnlijk is dit dan de laatste overwinning van het 8e geweest? Denk het niet maar in het vervolg van dit verslag wordt alles duidelijk.

Ouwe reus had een plekje voor Martin onder de lat ingeruimd, nadat de transervrije Maikel vanuit het 9e een stapje hoger wilde voetballen en zodoende bij het 8e aansloot, vorige week geblesseerd uitviel.

Dan de verdediging met vlnr, Denes, René, Frank en Gert-Jan. Middenveld bestond uit Rico, Daan, Marcel en Timo. Spitsen Chris en Patje.

Bleef over Adriaan,Dirk, Tibor en Buks die tevens assistent van de scheidsrechter Walter Vermeer was.

Het 8e kwam goed uit de startblokken en had een lichtelijk overwicht de eerste 20 minuten. Dit resulteerde in een mooie aanvalsopzet met Frank die Rico diep wegstuurde en deze op zijn voorzet de bal door Chris binnen getikt zag worden.1-0 Het 8e drukte door en het was Frank, die na een inworp van Timo, de bal in de verre hoek achter de keeper schoot. [Ronaldinho vs Seaman wk 2002]. 2-0 dus. Nu moest de tegenstander wel komen en met een messcherpe counter zette zij de stand op 2-1. Met nog een paar minuten voor rust was er even irritatie en onzorgvuldigheid bij het 8e waar GSC/ODS van profiteerde en de 2-2 wist te maken. Dit was balen want eigenlijk hadden we de wedstrijd weggegeven terwijl we de betere ploeg waren. Na een donderspeech van ouwe Reus en een aantal wissels kwamen we het veld weer op. Ik ,René, had het hier moeilijk mee want nu speelde we richting kantine. En vanuit deze positie kon ik ook altijd even mijn vader zien staan die kwam kijken naar zijn voetballende zoon zoals zoveel vaders doen. Helaas is hij in de zomerstop overleden en zou ik nooit meer met hem de wedstrijd kunnen bespreken of zijn commentaar op het verslag horen.

Een kwartier later nam Adriaan mijn plek over en ging de wedstrijd gewoon door.

Na een uitval over rechts via Martin ,inmiddels in de spits omdat Denes zijn plek onder de lat had ingenomen, kwam de bal door een redding van de keeper voor de voeten van Ricardo die het net wist te vinden en stonden we weer voor met 3-2.

Het spel golfde nu op en neer en Gsc kreeg een penalty mee die vakkundig op de lat werd gekeken door Denes, en het schot daarna klem pakte. Toch viel de 3-3 door een hoge voorzet die niet goed werd verwerkt door de verdediging. Nu was het alles of niets voor beide ploegen die alle twee voor de winst gingen. Na weer een uitgekiende uitbraak was het Martin die de assist op Timo gaf waar de beslissende 4-3 uitviel.

We zagen toch een bij vlagen dominant 8e en een wil om het geschonden blazoen van vorige week schoon te vegen.

De overwinnings yell op het terras zorgde voor rare gezichten bij de overige leden van Drechtstreek maar we hopen er dit seizoen nog een aantal te maken.

Wellicht volgende week tegen DFC thuis om 16:00, komt allen.