“Jullie zijn niet eens zo’n slechte ploeg”

ASWH 8

10 oktober 2020 12:30

C.C.C. (Carsten) Plomp

Afgelopen zaterdag stond alweer de vierde competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma. De ploeg van ASWH8 was vorig jaar kampioen geworden in hun klasse dus we wisten dat we aan de bak konden. Door alle Corona-maatregelen was het een verlaten boel op Sportpark Schildman in HI Ambacht. Zodoende kleedde Drechtstreek 8 zich om in de dug out bij het speelveld. Bij afwezigheid van Ouwe Reus was Dirk de Ad Interim coach en met keeper Dinand van het 9e en diens ploeggenoten Tim en Kelvin als versterking had hij het volgende strijdplan in gedachten. Dinand in de goal; in de verdediging vlnr Denes/Chris/Adriaan en Buks. Op het middenveld bestreken Timo en Marcel de flanken terwijl Martin en Tim centraal opereerden. Patje startte achter diepste spits Kelvin. Dit betekende dat Gert-Jan, René en Daan op de bank begonnen.

In het team van ASWH (vanwege gelijkenis met ons tenue spelend in oranje-zwart) speelden een aantal oud-selectiespelers die van aanpakken hielden. Zo werden in de beginminuten met name Tim en Martin hard aangepakt zonder over de schreef te gaan. Toch hield het achtste goed stand en de verdediging om libero Chris stond goed. Ook Dinand stond zijn mannetje en kreeg veel te doen. De 1-0 was een mooie, keiharde volley na een verdedigende kopbal van onze kant. ASWH domineerde wat resulteerde in de 2-0. Maar langzaam maar zeker kroop Drechtstreek uit z’n schulp. 2x op identieke wijze wisten we weer op gelijke hoogte te komen. Kelvin gaf vanaf rechts een mooie voorzet die Martin twee keer weergaloos hard binnen kopte: 2-2 ruststand.

René loste Chris achterin af die op zijn beurt Patje verving achter de spits. Gert-Jan kwam voor Buks en Daan wisselde Timo links op het middenveld. Het werd een waar spektakelstuk met een hoofdrol voor Tim: de Ambachters scoorden eerst de 3-2 waarna hij zelf voor de 3-3 zorgde. Vervolgens begon hij aan een solo waarbij hij 4 man omspeelde en de bal vanaf rechts hard voorgaf. Helaas raakte Kelvin de bal half waardoor het rollertje gemakkelijk voor de keeper op te rapen was. Drechtstreek drukte en dacht op voorsprong te komen nadat Tim Kelvin wegstuurde, die de keeper omspeelde en Chris de 3-4 dacht te laten scoren. De clubscheids besliste helaas op buitenspel en keurde de goal af. Timo loste daarna Chris weer af. Ook Buks kwam er nog in nadat Denes helaas met een knieblessure het veld moest verlaten. De goals vielen toen aan de andere kant: 4-3 en 5-3 waaronder een gemakkelijk gegeven penalty na een overtreding van Daan binnen de zestien. Toen Kelvin 5 minuten voor tijd prachtig onder de lat de 5-4 tegen de touwen joeg was er nog even hoop. Maar de klok bleek Geen vriend van het achtste: 5-4 was de eindstand waardoor we wederom puntloos huiswaarts moesten. De opmerking in de titel was van “Ephraim Langkous”, de vlaggende ASWH-speler, die dit met een stalen gezicht richting onze dug-out ventileerde.

Mooie pot, veel strijd en hopelijk volgt er voor de competitie geen verplichte pauze want die drie punten zitten er aan te komen. Even afwachten geblazen dus!