Sliedrecht JO19-1 - Drechtstreek JO19-1

Sliedrecht JO19-1

Hoofdklasse C

19 september 2020 14:30

Vandaag moesten we voor onze 1e competitie wedstrijd uit tegen Sliedrecht. Na de laatste bekerwedstrijd tegen Oranje Wit, die we met 0-5 hadden verloren gingen we op weg naar Sliedrecht.

Deze week met zijn alle hard en lang kunnen trainen.

Sliedrecht had ons in de voorbereiding op een nederlaag getrakteerd, maar wij zijn als groep gegroeid en wilden dit ook laten zien.

Deze middag een mooi zonnetje veel publiek, dus beloofde dit een mooie voetbal middag te worden.

Bo en Bastiaan konden door blessures en ziekte helaas niet spelen. Lars, Casper en Daan begonnen ook met een lichte blessure aan deze wedstrijd. Na 26 min spannende minuten en een goed georganiseerd spelend Drechtstreek, was het Sliedrecht wat op 1-0 kwam.

Dit was ook na een leuke 1e helft de rust stand.

De 2e helft werd er een voor in de boeken.

Drechtstreek begon vooruit te voetballen en uit een aantal kansen maakte Ilias de 1-1. Lang bleef het speel spannend en kon beide kanten opvallen. De goede organisatie van Drechtstreek zorgde voor onmacht bij Sliedrecht. Toch wilde beide teams alles geven om de winst binnen te slepen.

Helaas 1 min voor tijd kreeg Sliedrecht op de rand 16mtr. Een vrije trap, die heel zuiver en hard in de bovenhoek bij Lars in het doel ploften 2-1 voor sliedrecht.

Met nog wat blessure tijd zetten Drechtstreek een aantal keren aan maar de kansen gingen verloren. Tot ook wij een vrije trap kregen en heel Drechtstreek in de 16 van Sliedrecht te vinden waren. Lars nam de vrije trap, en deze belanden tot vreugde van iedereen in het doel van Sliedrecht 2-2.

Zelfs de tijd daarna waren de kansen voor Drechtstreek maar gescoord werd er niet meer.

Tot slot wil ik alle jongens een groot compliment maken voor de gemaakte trainings uren, inzet en plezier van de laatste weken.

Op naar de 2e wedstrijd thuis tegen IFC.