Hoogtepunt voor de Magische Magyaar bij Drechtstreek8

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Weer was het heel de week druk op de app om een scheidsrechter en keeper te geregeld te krijgen. Na vorige op het laatste moment Julian te hebben kunnen strikken was hij deze week weer bereid om bij ons in de goal te gaan staan. René besloot om maar te gaan fluiten ipv te voetballen.

Ouwe Reus kon daardoor de volgende samenstelling in het veld brengen. Op de goal dus Julian, dan vlnr Jeroen k,Frankie, Adriaan, en Buks. Het middenveld Dirk, Timo, Daan, Marcel op 10 Martin en spits Patje.

Om exact 16:00 werd er afgetrapt. DFC had gelijk en overwicht op het 8e. Met goed positiespel speelde ze geruime tijd op onze helft en kwamen wij maar moeilijk naar voren. De verdediging en Julian konden het 20 minuten dichthouden. Door een rare scrimmage tussen Julian en Frank waardoor laatst genoemde de bal met zijn hand beroerde gaf de scheidsrechter misschien wel een te gemakkelijke strafschop voor DFC. De spits aarzelde niet en schoot onberispelijk de 0-1 binnen.

Een verdiende voorsprong dat wel maar Drechtstreek8 rechtte de rug en ging wat meer naar voren voetballen en er kwamen kleine kansjes. Helaas viel er na het half uur een tweede tegentreffer te incasseren waardoor het weer een moeilijk verhaal ging worden.

Het probleem dit seizoen zijn de doelpunten, waar we in de voorbereiding het doel makkelijk konden vinden is sinds de 2e wedstrijd van het seizoen daar de klad ingekomen en lopen we steeds achter de feiten aan. Door een rare kluts waar de bal van richting werd veranderd kon Julian de derde bal uit het net vissen voor rust.0-3

Met in de rust de nodige wissels werd er toch in de 2e helft toch vooruit gevoetbald. Dat leidde tot de eerste kans van Metin. Het 8e was gedurende een periode de bovenliggende partij en Jeroen R die al een paar keer zijn tegenstander dolgedraaid had dribbelde door de verdediging en zag zijn schot onderkant lat naar buiten toe stuiten. Met meer overtuiging naar voren te voetballen kregen we meer hoekschoppen. Uit een van deze hoekschoppen was onze centrale man met Hongaarse roots mee naar voren geslopen en stond uit het zicht van de DFC verdedigers. Denes controleerde de bal na een afgeslagen kopbal op zijn borst en wist de bal diagonaal in de verre hoek te plaatsen. Een zeldzame treffer van Drechtstreek ouds spelende actieve speler en één om in te lijsten. 1-3

Dit bracht het geloof terug maar weer vond het 8e de lat nu was het Metin die net niet zuiver inschoot. Door al deze druk naar voren moest DFC de counter hanteren en wist nog wel een keer te scoren.

Hierdoor was het verzet wel gebroken en moest het 8e voor de 3e keer op rij een 4-1 nederlaag verwerken. Misschien kunnen we dit seizoen nog een keer stunten volgende week naar Dordrecht voor de wedstrijd tegen EMMA.