Drechtstreek 8 in vrije val.

De Alblas 5

30 oktober 2021 13:15

R.M. Stuit

Sportpark Souburgh
Bas Verhoevenweg 6
2952BV
ALBLASSERDAM

Als je een wedstrijd met dubbele cijfers verliest is het verslag maken geen pretje. We begonnen vol goede moed tegen De Alblas 5. Ad interim Chris lepelde in de kleedkamer de 11 basisspelers op: Robin in de goal. Achterin Marcel/René/Daan en Denes. Het middenveld bestond uit Timo/Baris/Martin en Jeroen van R. En Maikel speelde achter diepste spits Rico. Metin, Adriaan en Dirk begonnen reserve. Jeroen K. zou later aansluiten. Gert-Jan vlagde de hele wedstrijd en deed dat foutloos. Dat was Drechtstreek 8 zeker niet: balverlies op de rechterkant van het veld leidde tweemaal op identieke wijze (counter met overtalsituatie uitgespeeld) 2 doelpunten op: 2-0.
De ruststand werd dankzij Adriaan “Eigentor” van Beek 4-0 maar zelfs dat was geflatteerd omdat Robin op grootse wijze nog een penalty stopte.

Het voornemen in de rust om te ontregelen en de uitslag laag te houden werd niet behaald. Bij vlagen elke aanval over de flanken die voorgezet werd voor het Drechtstreek-goal zat erin. Enig lichtpuntje voor het 8e was dat Metin na een prachtige pass van Daan alleen voor de keeper werd gezet en met een afgemeten boogbal de eer redde: 9–1. Eindstand van deze teleurstellende sportmiddag werd 11-1. Dat wordt wonden likken en de inhaalderby doordeweeks aanpakken voor eerherstel. Woensdag 3-11 om 20.00 uur op de Slobbengors. Allen welkom!