Drechtsteek 8 pakt eerste punt na sterke comeback tegen De Zwerver 4.

De Zwerver 4

25 september 2021 12:15

Sportpark Oostpolder
Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Het was lang wachten: 50 weken om precies te zijn. Afgelopen zaterdag 25-9 startten de amateurcompetities in NL weer en dus ook voor Drechtstreek 8. Het was uitstekend najaarsweer met een doorbrekend zonnetje. Plaats van handeling was het in een dramatische staat verkerend bijveld.
Wetende dat de kantine zijn poorten weer open had wist het 8e dat er een mooie zaterdagmiddag in het verschiet lag.

De Zwerver 4 stond op het programma. Gert-Jan van Veen nam de scheidsrechtertaken waar en coach OR en aanvoerder Martin hadden de volgende opstelling boor de basis bedacht: in de goal Robin van Bruggen (Maikel is nog steeds op vakantie). Achterin Buks/René/Frank en Adriaan. Op het middenveld Kelvin/Daan/Jeroen van R./Marcel. En voorin wisselden Timo en Martin elkaar af. Dit betekende dat Rico/Patje en Dirk op de reservebank plaats moesten nemen. Het zou een spectaculair verloop van de wedstrijd worden. De Zwerver bleek een sterke ploeg met een paar snelle spitsen die vaak gelanceerd werden en altijd randje buitenspel liepen. Na het gebruikelijke aftasten kwam het 8e onverwacht snel op voorsprong: Jeroen van Rumpt lanceerde met een leep balletje Marcel over links. Marcel kapte zijn man uit en gaf de bal op maat voor Martin die met een bekeken kopbal in de linker bovenhoek kopte: 1-0! De Zwerver kreeg het initiatief en zette de verdediging om René en Frenkie onder druk. Robin kon de eerste speldeprikken nog wel pareren maar was machteloos bij een hard schot van dichtbij over links. Helaas moest toen Jeroen van R. met hamstring-problemen gewisseld worden waarbij Rico inviel en Timo een linie zakte. Kelvin had een paar goede acties over rechts maar echt gevaarlijk werd Drechtstreek 8 niet. Het doelpunt viel aan de andere kant: nadat René in de eigen zestien omver geschopt werd scoorde De Zwerver in de rebound van afstand. Het schot was Robin te machtig: 1-2. Dit was tevens de ruststand.

In de rust kwamen Dirk en Patje voor Buks en Kelvin. De tweede helft was nog maar net begonnen en de 1-3 lag al in het netje. Na een corner van Drechtstreek wordt de verdediging verrast door een aansluitende counter die vakkundig afgemaakt werd. De wedstrijd leek beslist, maar zeg nooit “nooit” bij het 8e. De Zwerver was de betere ploeg maar had minder druk op de bal dan in het begin van de wedstrijd. Toen er een prachtige pass van Frenkie over de linksback van de tegenstander zeilde nam Kelvin de bal aan en bleef kalm: 2-3. Het geloof was terug. En helemaal toen de keeper van de Zwerver een cruciale fout raakte bij het wegschieten van de bal de achterkant van het lichaam van Kelvin waardoor de bal plots voor de voeten kwam. Deze 3-3 was een geschenk van de tegenstander hoewel zij fel reclameerden voor een mogelijke handsbal tijdens deze actie. Het had nog gekker kunnen worden toen een vrije trap van Rico via de muur naar Daan kwam, die hem terugkopte waarbij de 4-3 binnengetikt leek te worden. Helaas voor blauw-wit keurde de overigens foutloos acterende arbiter van Veen de goal wegens buitenspel af waardoor de 3-3 uitslag als eindstand genoteerd kon worden. Coach OR (zie foto) was op het aansluitende feestje duidelijk in zijn nopjes!

Volgende week moeten we naar Dordt: om 15.00 uur is Oranje Wit 10 de tegenstander.