Drechtstreek 8 bezwijkt laat tegen Oranje Wit 10.

Oranje Wit 10

5 februari 2022 15:30

Anoniem

Sportpark Oostpolder
Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Wetende dat de heenwedstrijd tegen Oranje Wit 10 met een zevenklapper in ons nadeel eindigde begon de afgelopen voetbalzaterdag voor het achtste. Door de vele corona- of quarantaineafwezigen (3x woordwaarde scrabble) was met name de verdediging gehavend zodat Martin een 3-tal jeugdige versterkingen van het 10e had opgescharreld: Damien, Robin en Milan startten ook direct in de basis. In de goal stond Robin. Achterin het centrum René met Damien en de gelegenheidsbacks Marcel en Dirk. Op het middenveld stonden Robin en Metin op de flanken en deelden Milan, Daan en Peter de taken in de as van het veld met aanvoerder Martin in de punt van de aanval. Op de bank begonnen derhalve Timo/Jeroen van R./Patje en de tweede helft zou Jeroen K. nog aansluiten. De wedstrijd stond onder leiding van Team Bloemscheer. De bebrilde Fred als arbiter en L1 als gewaardeerde assistent.

De wedstrijd begon gelijk op: Drechtstreek stond achterin goed georganiseerd en het gevecht op het middenveld was gelijkwaardig. Martin en Metin werden met hun snelheid vaak gezocht. Drechtstreek 8 moest eigenlijk ook 2x op voorsprong komen: eerst gooide een polletje roet in Martins eten nadat Robin via een mooie actie op rechts de bal breed legde. Iets later faalde Peter oog in oog met de OW-goalie: zijn lobje miste net de goede richting. Tot overmaat van ramp moest Timo de lichtgeblesseerde Robin vervangen. Gelukkig viel de blessure mee. Oranje Wit kreeg ook kansen en na een schot op de kruising was het even later raak. De 0-1 viel nadat een voorzet vanaf links zo de goal inzeilde Robin kansloos latend. Dit was tevens de ruststand.

Tijdens de thee kwamen Patje/Jeroen K en Jeroen van R voor Martin, Dirk en Metin. Maar in de tweede helft werd er ook nog een aantal keren doorgewisseld. Alle goede voornemens ten spijt lag 1 minuut na de hervatting de 0-2 er al in. Drechtstreek zocht na de aftrap de aanval waarbij Timo door een Dordtse knie op zijn wang gestuit werd. Scheidsrechter Bloemscheer vond het geen overtreding en in de navolgende counter maakte de OW-aanvoerder het met een mooie individuele actie af. Drechtstreek was niet van slag en ging op zoek naar de aansluiting die er op momenten zeker (Patje/Metin/Damien/Martin) in gezeten heeft. Concentratieverlies leidde de definitieve knock out in: Daan leed balverlies ter hoogte van de middenlijn waar de ingevallen gedrongen nummer 9 wel raad mee wist: 0-3. Een scrimmage-goal en een afstandsschot uit de tweede lijn zorgden uiteindelijk voor de geflatteerde 0-5 eindstand. De blauw witte formatie was geknakt.

Toch zijn er altijd postieve aanknopingspunten te vinden. Wat als die eerste kansen er eens in gaan en we 1-0/2-0 voorkomen? Dan wil ik nog weleens zien hoe een wedstrijd eindigt. Want qua vechtlust, duels op het middenveld doen we grotendeels tijdens wedstrijden niets onder voor de afgelopen tegenstanders. Volgende week zaterdag moeten we naar de koploper uit Alblasserdam.