Lente-avondvoetbal zonder punten voor Drechtstreek 8.

ASWH 11

12 maart 2022 17:15

M. van den Berg

Sportpark Schildman
Reeweg 75 B
3342AA
HENDRIK-IDO-AMBACHT
tel. 078-6810986 / 990 (wed.secr. sen./jeugd)

Wat een heerlijk weertje was het in Hendrik Ido Ambacht toen Drechtstreek 8 het sportpark Schildman betrad voor de wedstrijd tegen ASWH 11. De aftrap was laat: 17.15! Maar plaats van handeling was het hoofdveld. Dat maakte de late kick-off weer een beetje goed. Coach Ouwe Reus startte met de volgende formatie: invaller doelman Julian van de 19-4 in de goal. Achterin centraal René met Denes. Rechtsachter startte Buks met Jeroen aan de linkerkant. Het middenveld bestond uit Peer/Martin/Marcel en GJ. Met daarvoor Chris en Timo als diepste spits. Als reserve begonnen derhalve Daan/Adriaan en Dirk.

De wedstrijd was nog maar 1 minuut 13 aan de gang (lang leve het scorebord) of René testte zijn eigen doelman door zonder aankondiging de bal terug te koppen. De attente spits uit Ambacht zat ertussen en prikte de 1-0 binnen. Ondanks deze vroege achterstand raakte het achtste niet in paniek en organiseerde de defensie en de rolverdelingen in het veld. Aanvankelijk voornamelijk de lange bal hanterend, later door de voorste linie met Chris en Timo voetballend te bereiken. Het was keeper Julian die in de 21e minuut ver uit trapte richting Timo. De bal werd niet “voor de stuit” weggewerkt waardoor Timo op zijn geheel eigen wijze de bal controleerde en beheerst de gelijkmaker binnenschoof: 1-1! Lang konden we van deze opleving niet genieten want alweer een minuut later stond de ruststand op het bord: 2-1.

In de rust werd René achterin afgelost door Adriaan, Peer maakte plaats voor Dirk en Daan verving Chris waardoor Martin een linie naar voren schoof. Het jonge ASWH had wel meer balbezit in de tweede helft die volgde maar dit resulteerde zeker niet in een belegering van de blauw-witte defensie. Helaas schatte de verder prima keepende Julian een hoekschop richting de tweede paal verkeerd in, riep “los” maar voor hij het wist was de bal achter hem langs tegen de touwen gekopt: 3-1. Drechtstreek 8 kreeg nog wat kleine kansjes via een scrimmage (waar je een beetje geluk mee moet hebben) en Dirk dichtbij de keeper na een doorkopbal van Daan. De uiteindelijke nekslag viel 10 minuten voor tijd waarbij de einduitslag toch nog onverwacht ruim uitviel: 4-1.

Volgende week komt DFC8 op bezoek naar de Oostpolder. Is er een stuntje in de maak? Komt allen!