Dweilen met de kraan open

De Alblas JO9-1

... (schot)
Stef Hoogland (intikker)

2e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 25

8 oktober 2022 11:15

Sportpark Souburgh
Bas Verhoevenweg 6
2952BV
ALBLASSERDAM

Na de afgelaste thuiswedstrijd van vorige week, mochten we vandaag de wei weer in. Op het programma stond de uitwedstrijd tegen De Alblas Jo9-1. Omdat de tegenstander 9 man had en wij 8, was het verzoek om met 6 veldspelers te beginnen. Dit bleek later de oorzaak van een wat rommelige wedstrijd, omdat ook het veld niet heel erg groot was.

Gelukkig weerhield ons dit niet om ons beste beentje voor te zetten. Er werd hard gewerkt door Varai en Jesse, die de boel achterin zo goed dicht hielden, dat Bastiaan op doel bijna niets doen had. We kwamen al gauw op 0-1 door een doelpunt van Stef. Dit deed hij nogmaals in de eerste helft, na een mooie pass van Fedde: 0-2. Dit was ook de ruststand.

Na wat te veel complimentjes van de trainers in de rust, kregen we het opeens moeilijk. De Alblas kwam op dreef en het was dweilen met de kraan open 1-2, 2-2 en zelfs 3-2 achter.

Wel hadden we nog een reusachtige kans op een goal van Bastiaan, maar zijn schot werd voor open doel, per abuis tegengehouden door Senn, die heel even bij De Alblas speelde ☹.

Gelukkig schrokken we op tijd wakker en had Senn op tijd zijn blauw witte shirt weer aan. Door goed samenspel tussen Stef en Senn, wisten we 3-3 te scoren en zelfs weer op voorsprong te komen door 2 doelpunten van Senn. Doordat Louay en Bruce achter in orde op zaken stelde en geen kansen meer weggaven, eindigde de wedstrijd met drie punten in de pocket en begon tijdens het douchen, het dweilen met de kraan open pas echt.