Drechtstreek JO9-2 - RCD JO9-1

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Zaterdag, 15 oktober, mochten we het opnemen tegen RCD Jo9-1. We moesten tegen een oud-teamgenoot, Mohammed, die dit jaar van club is overgestapt.
De strijd is nog maar net begonnen en Senn heeft al een grote kans, die net naast ging. Daarna volgde een aanval van de tegenstander, die helaas wel scoorden... 0-1 achter. Er zijn een hoop kansen voor Drechtstreek, maar hij gaat er steeds maar niet in. De tegenstander maakte de kansen wel af en maakt ook de 0-2. Na nog meer kansen van ons, scoort Stef de 1-2. Een geweldig afstandsschot!
Niet veel later scoort de tegenstander de 1-3 en de 1-4. Wij wisten ook een kans te verzilveren en Stef scoort de 2-4, met een assist van Fedde. RDC is ook van de kansen afmaken en scoren 2-5, 2-6 en de 2-7. Dat is ook de stand bij rust.
Na de rust speelden wij een stuk beter en hadden een hoop kansen. Senn scoort, op aangeven van Stef, waardoor het 3-7 is . De 4-7 wordt gescoord door Varai, waardoor er opeens nog veel mogelijk is. Helaas niet lang daarna scoort Mohammed, oud-teamgenoot, de 4-8.
We gaven niet op en door een dieptebal van Bruce op Senn wisten we de 5-8 te maken! Jesse en Louay offerde zichzelf op door veel gaatjes dicht te lopen en de ballen van de voeten van de tegenstander te plukken.
De dadendrang van onze Jo9-2 ging door en we kregen een vrije trap op een mooi plek. Senn weet wel raad en maakt de vrije trap af: 6-8!
De tandem Stef-Senn was goed op dreef en ging door. Stef geeft een mooie bal op Senn, waardoor hij ook de 7-8 maakt.
Alles is nog mogelijk!
De tegenstander heeft bijna geen kansen meer de 2e helft. Dat komt door het goed verdedigen van Fedde en Bruce. Ook Bastiaan, die de tweede helft op doel stond, houdt de ballen goed tegen. De spanning is te snijden.
De fluit gaat voor het einde van de wedstrijd. Ondanks het een spannende wedstrijd was, zijn het geen punten voor ons.

(Winst in de tweede helft was overigens wel een feit 😉)