Drechtstreek 8 countert Kozakken Boys 6 weg

Nieuwe Kozakken Stoep 1
4251PN
WERKENDAM

Wie de verrichtingen van Drechtstreek 8 de laatste weken volgt bespeurt een opgaande lijn in de resultaten. De nipte verliespotten veranderden in zwaarbevochten gelijke spelen en het voelde dat het slechts een kwestie van tijd was dat de eerste driepunter van 2023 niet lang op zich wachten.

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover: een gehavende ploeg arriveerde op Sportpark de Zwaaier alwaar de Kozakken Boys 6 ons op stonden te wachten. De thuiswedstrijd werd 2-4 verloren dus we hadden nog een appeltje te schillen met de Werkendammers. Daar een aantal jeugdige invallers plots afzegden traden we aan met slechts 2 invallers: keeper Lukas en middenvelder Thijmen. De opstelling was als volgt: Lukas in de goal; achterste lijn bestond uit Buks-Adriaan-René-GJ. Op het middenveld speelden Chris-Thijmen-Jeroen R. en Marcel. Voorin completeerden Patje en Martin de 4-4-2 opstelling. Dirk ging vlaggen en Jeroen K. begon op de bank.

De wedstrijd begon uiterst evenwichtig. Beide ploegen begonnen aftastend en de eerste kansen kwamen tot stand. De Boys uit Werkendam schoten voornamelijk van afstand. Keeper Lukas stond steeds op de goede plaats maar 2x zat de engel op de lat toen de dwarsligger een goal voorkwam. Thijmen en Jeroen R. probeerden rust op het middenveld te brengen maar de harde wind voorkwam nauwkeurige passing en leverde soms koddige momenten op. Martin kreeg een grote kans die voorlangs ging. Aan de andere kant kreeg Adriaan tijdens een duel een zwieperd tegen zijn neus die hevig begon te bloeden. Jeroen K. kwam voor hem in de ploeg waarbij Marcel Adriaans plekje in de verdediging overnam. Vlak voor rust kwam Drechtstreek 8 dan toch op voorsprong. Bij een uitbraak over rechts speelde Martin zich uitstekend vrij en zijn breedtepass langs de keeper werd simpel binnengetikt door de meegelopen Patje: 0-1! Een mooie opsteker zo vlak voor rust. Hierna floot de scheids voor de bekertjes ranja in de rust.

In de rust werd Chris gewisseld voor Dirk en ging Gert Jan eruit voor de met watten-in-neus teruggekeerde Adriaan. Het plan was dat Chris het laatste kwartiertje voor Patje in de spits zou gaan spelen. Bij de tegenstander kwamen 3 verse krachten in het team die de indruk gaven het varkentje wel even te wassen. Het achtste reageerde niet onder de indruk want vrijwel direct veroverde Marcel op rechts de bal en gaf deze beheerst aan de in de midden vrijstaande Martin. Die wachtte tot de keeper bewoog, omspeelde hem en schoot zo de 0-2 binnen! De Kozakken Boys reageerden geïrriteerd: ofschoon er nog een hele helft te spelen was werd er te gehaast gespeeld en grossierden ze in afstandsschoten die één voor één ver over gingen. Er volgden ook wat vrije trappen maar Lukas stond zijn mannetje. Bij één actie aan onze linkerkant werden we verrast en werd de bal hard in de korte hoek gepoeierd: 1-2 met nog zeker een half uur op de klok. Een ware veldslag met kansen over en weer volgde. Maar toen de scheids affloot was de euforie aan Drechtstreek-zijde groot nadat ze de eerste driepunter van 2023 velig gesteld hadden. In de kleedkamer smaakten de ijskoude Heineken-blikjes voortreffelijk onder de warme douche. Met dit gevoel ontvangen we graag Sliedrecht 12 volgende week in de Oostpolder. 15.00 uur is de aftrap. Het is hét moment om de rode lantaarn direct af te geven aan de komende tegenstander. U komt toch zeker ook kijken?