Drechtstreek 8 pakt puntje in de Put.

VVAC 6

29 oktober 2022 12:30

J. de Wit

Sportpark VVAC
Bloklandsekade 2
2975LA
OTTOLAND

Nadat vorige week de eerste driepunter van het seizoen gepakt werd tegen Sleeuwijk 5 had Drechtstreek 8 de smaak te pakken. VVAC 6 leek vooraf een tegenstander van formaat getuige hun tweede plaats op de ranglijst. Het achtste, met een aantal vaste mensen afwezig, werd versterkt door een drietal man uit de JO19-jeugd: Sem (keeper), Gijs en Tiemen. Coach OR en aanvoerder Martin kozen voor een verrassende 3-4-3 met Sem in de goal en Frankie laatste man. De mandekkers werden Adriaan en Buks. Het middenveld bestond uit Jeroen K./Greg/Jeroen R./Gijs en voorin startten we met Marcel/Chris en Martin als rechtsbuiten.

In het begin van de eerste helft domineerde het 8e. Het veldspel was verzorgd en tot twee keer toe ontsnapte Martin aan de rechterkant op snelheid. De eerste keer was Drechtstreeks grootste kans in het eerste bedrijf, alleen Gijs schoot met zijn “chocoladebeen” precies op de keeper. Bij de tweede voorzet schatte Chris de bal nét verkeerd in en maaide over de bal. Waren de groen-witten dan helemaal ongevaarlijk? Nee, zeker niet! In het laatste gedeelte moest Sem alle zeilen bijzetten maar hield zijn doel schoon. Gelukkig stonden de verschillende schutters uit de VVAC-gelederen niet op scherp. Op slag van rust schrok Greg zich een hoedje toen hij zijn “goede” knie als het ware verdraaide….. Hij kon de wedstrijd niet meer vervolgen en de scheids floot met de brilstand op het scorebord voor de rust.

In de rust verving Denes Jeroen K., René ging in de spits voor Chris, Tiemen kwam rechts op het middenveld te spelen terwijl Jeroen R. gewisseld werd. Dirk kwam op linksbuiten te staan waarna Marcel een linie zakte. Het wedstrijdbeeld veranderde: Drechstreek 8 ging meer op de counter spelen met lange ballen op René die Martin in de spits moest lanceren. Na 10 minuten was het raak: Frankie passt op René die na een kort oogcontact ineens met buitenkant rechts Martin wegstuurt. De aanvoerder faalt niet oog in oog met de keeper: 0-1. Even later hetzelfde recept; diepe bal kwam echter nu van de uitstekend keepende Sem richting René. Ditmaal kopte hij in de looprichting van Martin en op identieke wijze maakte Martin zijn tweede van de middag: 0-2. Wat een weelde! VVAC ging nu 1 op 1 achterin spelen. Martin kreeg nog een kans op 0-3 maar kwam nét niet uit met zijn passen. Zoals zo vaak valt de goal dan aan de andere kant: 5 minuten voor tijd wordt een hoekschop vanaf rechts genadeloos hard tegen de touwen ingekopt:1-2. De druk werd verhoogd. Drechtstreek kraakte en bij de laatste corner kwam zelfs de keeper mee naar voren. Waar de bank al bang voor was gebeurde ook: op identieke wijze werd de 2-2 binnengekopt waarna de scheids bijna direct erna affloot…… Twee punten verloren of een puntje gewonnen? Na de eerste pitchers in de kleedkamer en een warme douche overheerste het gevoel van een gewonnen punt.

Volgende week komt de koploper Kozakken Boys 6 op bezoek. Om 16.15 op het hoofdveld te bewonderen. Wie weet is er weer een stuntje in de maak!!