VVGZ 7- Drechtstreek 8 Flutwedstrijd

Noordpark 1
3332LA
ZWIJNDRECHT

Martin was jarig deze dag en via de app waren er felicitaties en een belofte op 3 punten, maar met 10 man van onszelf was het weer eens vissen in de vijver van het 9e.

Tim, Mathijs, Kelvin en Dave waren bereid en ook invalkeeper Robin was er weer bij.

Nog steeds met de beproefde 3-4-3 opstelling schoten we weer uit de startblokken na het eerste fluitsignaal. Er werd direct een hoekschop versierd na een lange bal naar voren. Uit deze door Kelvin genomen hoekschop frommelde Adriaan “net als Ouwe Reus in zijn hoogtij dagen “de bal achter de lijn. 0-1 na 3 minuten.

Een bliksemstart en nadat we de druk erop hielden was daar zelfs de 0-2 van Kelvin binnen de 10 minuten. VVGZ was rijp voor de sloop en er kwamen kansen op meer om de wedstrijd al direct op slot te gooien maar deze werden vakkundig verpruts en na een paar omzettingen bij de tegenstander verloren we langzamerhand de grip op de wedstrijd.

Met een eerste schot op doel vanuit een vrijstaande situatie wist de tegenstander Robin te verrassen en was daar de aansluittreffer 1-2. VVGZ ging er weer in geloven en vanuit een hoekschop scoorde ze de 2-2 om direct daarna de 3-2 binnen te schieten.

Het was een mirakel en toevalstreffer van Martin die de 3-3 aantekende voor rust.

Na de nodige wissels en omzettingen besloten we toch in hetzelfde systeem te blijven voetballen en dat leverde resultaat. Uit een wilde trap naar voren van Dirk besloot Martin ervoor te gaan en de 3-4 binnenschoot.

Weer was het de tegenstander die de rug rechtte en rustig bleef en de wedstrijd langzaam maar zeker naar zich toetrok. Uit weer een standaard situatie werd de 4-4 binnengetikt en verloor het 8e langzaam het geloof. Na de 5-4 ging het kaarsje uit en konden ze ook nog de 6-4 bijschrijven. Ze speelde de wedstrijd professioneel uit met kleine irritatie overtredingen en tijdrekken zodat we niet meer in het ritme kwamen om nog wat terug te gaan doen.

Helaas weer met lege handen. Aankomende week Heerjansdam thuis.