Geflatteerd begin nieuwe 7e

Sliedrecht 11

Mannen, 7, Groep 9 16

22 augustus 2015 14:30

Met 4 nieuw aanwinsten van de 5 die ons dit seizoen komen versterken konden we voor de eerste bekerwedstrijd experimenteren met de opstelling.

Ricardo ,Winash , Rikash en Jeroen waren aanwezig terwijl Gerard tijd had gevonden om de 2e helft te komen kijken. Eddy langdurig geblesseerd , en hopen dat hij dit jaar nog minuten kan gaan maken was ook aanwezig voor de support.
John , Stefan, Kelvin ,Kevin ,Peer genoten nog van een vakantie of wat andere bezigheden . Dirk kwam wat later ivm met een wedstrijd van zijn zoon .

Martin had dus een experimentele opstelling bedacht met Sven in de goal rechtsachter Denes centrum Robbie en René linksachter de van Streefkerk overgekomen Jeroen. middenveld Marcel , Gertjan Nijhuis en Martin en Leen .
Voorin Patrick en Ricardo. De rest mocht plaats nemen op de bank.

Het was warm en er was enige oponthoud omdat Sliedrecht geen scheids had geregeld maar uiteindelijk konden we dan toch de bal laten rollen.

We begonnen goed aan de wedstrijd maar moesten toch wennen aan het hoge gras waardoor er weinig baltempo was en de passes vaak te zacht waren en vaak balverlies hadden . Het ging de eerste 10 minuten gelijk op maar toch waren we al een paar keer gewaarschuwd door de snelle uitbraken van de spitsen van Sliedrecht. Sven Had al een paar x handelend op moeten treden en zelf hadden we ook al goede momenten gehad.
Toch na zo`n 20 minuten spelen werd balverlies fataal en kon René de snelle rechtsbuiten van Sliedrecht niet meer bijbenen en zo kon hij de spits makkelijk vinden die beheerst de 1-0 binnen tikte. Hierna hadden we gelijk een drinkpauze en werd er gelijk volop doorgewisseld . Zo stond Alex voor René , Rikash , Winash en GertJan voor Marcel Leen en Ricardo erin.
Gelijk vanaf de aftrap werd er druk op de goal van Sliedrecht gezet en Gertjan Nijhuis was hier de grote aanjager toen plots de bal bij Martin kwam en deze geen seconde twijfelde en met buitenkant rechts vanaf 18 meter vol in de kruising schoot 1-1 . Direct daarna was er nog een kans om de 1-2 binnen te schieten maar Patrick verzuimde om dit buitenkansje te verzilveren. Na miscommunicatie in de verdediging belande de bal op Alexanders hoofd pardoes in eigen doel 2-1 en vrij wel meteen erna door weer niet goed overleg kon Sliedrecht ervoor de rust 3-1 van maken.
Na de rust weer een andere opstelling en er werd wat meer druk naar voren gespeeld en met 2 goede kansen op rij die niet werden benut was het de tegenstander die met een klassieke counter via 3 schijven het net van ons wisten te vinden 4-1 . de 5-1 was een kopie van de 4-1 en zo was het wel gespeeld . Door nog een overtreding op Ricardo konden we de marge nog terugbrengen naar 3 door de verkregen penalty kansloos voor de keeper in te schieten werd het 5-2 . Het slotakkoord was echter voor Sliedrecht dat zich met recht een counterploeg kan noemen door ook de 6-2 te maken vanuit een counter.

Rest ons niets dan de positieve dingen uit deze wedtsrijd te halen en mee te nemen naar de volgende bekerwedstrijd tegen DFC thuis .