Het nieuwe 7e draait tegen DFC3 warm voor de nieuwe competitie

DFC 3

Mannen, 7, Groep 9 16

29 augustus 2015 17:30

Nadat we vorig jaar de bekercompetitie hadden laten schieten besloten we dit seizoen voor een gedegen voorbereiding te gaan en de bekerwedstrijden te gebruiken om de conditie aan te scherpen en de looplijnen te perfectioneren. In het kader van dit plan kwam het roemruchte DFC met het 3e elftal op bezoek in de Oostpolder. Het fluitsignaal van de nieuwe teamscheids Pieter van Beest klonk pas om 17.30 uur (!!) zodat de derde helft later dan gebruikelijk ingezet kon worden.

Het nieuwe 7e (nog niet compleet door een aantal vakantiegangers) startte in de volgende formatie: Winash in de goal; L1/René/Adriaan en Denes in de achterste linie. Het middenveld bestond uit Dirk/Gert-Jan Nijhuis/Martin en Rikash; voorin mocht de jeugd beginnen in de personen van Ricardo en Stefan. Dit betekende dat Patrick, Rob en Jeroen later in de wedstrijd in actie zouden komen. De wedstrijd begon meteen met een kans voor Drechtstreek: in de eerste minuten kreeg Stefan de bal op de middellijn en maakte een rush richting het vijandelijke doel. Helaas stond zijn vizier nog niet op scherp bij het schot dat volgde. DFC domineerde het begin van de wedstrijd en Drechtstreek wachtte af. Heel slim schoof vanuit de DFC-verdediging een extra mannetje mee in de aanval en de blauw-witte brigade had het ook moeilijk de snelle middenvelders op te vangen. Bij één van de aanvallen kreeg de overigens uitstekend keepende stand-in van Sven, Winash, de bal niet onder controle en de DFC-spits wist hiervan te profiteren: 0-1. Maar Drechtstreek rechtte de rug: op het middenveld werd er meer rustig op balbezit gespeeld en kwamen de eerste kansjes op de gelijkmaker. Na een overtreding 18 meter links van de goal ging Gert-Jan Nijhuis achter de bal staan. Waar iedereen een voorzet of een gekruld schot richting goal verwachtte, schoof GJ de bal vlak langs de muur richting de vrijgelopen René. Die had iets moois in gedachten dat nog lukte ook: met de binnenkant plaatste hij prachtig de bal hoog in de verre hoek! Een fantastische gelijkmaker: 1-1!! De wedstrijd was nu meer in evenwicht: Drechtstreek streed voor elke meter en er waren kansen over en weer. Helaas kwam het zevende weer op achterstand toen DFC na een voorzet vanaf rechts de bal hoog in de pot gooide waarna de bal met een stuit prima de hoek in werd gekopt: 1-2. Met deze minimale achterstand gingen we thee drinken ofschoon vlak voor rust DFC nog een open kans miste op de 1-3.

Na de pauze kwam Rob als laatste man het veld in, loste Patrick Stefan af in de spits en ging Jeroen rechts op het middenveld spelen. De tweede helft was nog maar net begonnen en het stond alweer gelijk. Na een hoge bal richting het doel van DFC twijfelden de verdedigers en de keeper wat ze moesten doen. Zo niet Ricardo die doorliep en via een tegenstander met een mooie boogbal scoorde: 2-2! Nu kon er van alles gebeuren. In het kwartier dat volgde was er een waar middenveldgevecht waarbij Drechtstreek zich het kaas niet van het brood liet eten. Veel strijd, lichte overtredingen, tackles en vooral veel ballen die uitgegleden werden in de bosjes. Volgens niet bevestigde berichten waren er wel 10 kleine onderbrekingen om de wedstrijdbal uit de bosjes te halen/zoeken. Helaas viel de beslissing aan de verkeerde kant. Na een vrije trap van DFC belandde de bal op de paal. In de rebound was Winash kansloos tegen een overmacht van 3 man die de hoek voor het uitkiezen hadden. Even dacht Drechtstreek nog aan buitenspel maar het protest verflauwde al snel. Deze voorsprong gaven de Dordtenaren niet meer uit handen zodat de thuispremière voor het nieuwe 7e met een nederlaag afgesloten werd.

Volgende week is de voorlopig laatste (beker-)wedstrijd voor de start van het nieuwe seizoen. Tegen Hardinxveld 6 uit gaan we nog 1 keer de nieuwe spelers inpassen en mogelijk nog wat experimenteren. Als we de gretigheid van afgelopen zaterdag kunnen vasthouden gepaard met de steeds hoger wordende trainingsopkomst dan gaan we een heel mooi seizoen tegemoet!