Drechtstreek 8 oogt lusteloos tegen Arkel 5

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Op een zonovergoten Oostpolderpark kwam ditmaal de nummer 3 op visite. De uitwedstrijd was maar nipt met 2-1 verloren. Met de flow van de laatste weken zou het zomaar eens onze kant op kunnen vallen.

Met nu als invalkeeper Robin Plieger [Marvin zou later aansluiten]en Robin Nijhuis en Good old Henk van Hemert hadden we toch weer genoeg man en wissels op het veld.

Fred Bloemscheer als scheidsrechter en Daan de comeback kid als vlagger waren de officials voor deze wedstrijd.

Met Robin Plieger dus op goal toverde Ouwe Reus de volgende 10 namen uit de hogehoed.

JeroenK , Frank , Adriaan, Marcel vormden de achterhoede dan het middenveld; Metin, Berat, Jeroen R en Chris. Voorhoede Patje en Martin.

Na het eerste fluitsignaal was het Drechtstreek wat de aanval zocht om zo snel mogelijk de voorsprong te krijgen en dan op de counter verder gaan. Het was martin dan ook bijna in de 3e minuut die de kans kreeg maar dacht dat hij in buitenspelpositie stond en zo de bal maar een zetje meegaf in de handen van de keeper.

Niet veel later was er een schot vanuit de 2e lijn die duidelijk door een speler van Arkel met de hand van richting veranderd werd ,maar Fred zag hier te weinig in voor een strafschop.

Dit was het sein voor Arkel om door te drukken en het 8e liet het allemaal gebeuren. Wij maakte een uitgebluste indruk, maar dat is ook niet gek als je kijk dat we de laatste 5 wedstrijden alles hebben gegeven en diverse overwinningen binnengesleept hadden.

Na een aanval door het midden was het Adriaan”de zaag”die zijn tegenstander in het strafschopgebied neerlag en ging de bal onverbiddelijk op de stip. Robin koos de verkeerde hoek waardoor er 0-2 op het scorebord stond.

Toch rechtte het 8e na deze tegenslag de rug en knokte zich terug in de wedstrijd. Na een afgeslagen aanval was het Jeroen R die een prachtige crosspass op Metin gaf en deze a passant 2 spelers uitkapte en de keeper kansloos liet 1-2.

Maar de hitte sloeg toe en bij een voorzet van de Arkelse wingback was het Adriaan die prachtig in eigen goal kopte.1-3

Arkel zat op rozen en counterde naar de1-4 door weer op snelheid door het hart van de Drechtstreek linies te snijden.

Chris was nog dicht bij de aansluiting maar helaas stond de keeper goed opgesteld. Arkel oogte fitter en wij waren een beetje opgebrand, nadat het de laatste weken allemaal een beetje onze kant opviel was het nu alles wat tegenzat. Met rust stond het 1-5.

Met Robin Nijhuis, Henk, Dirk en René kwamen er verse krachten in het team. Marvin had zichzelf in een tenue gewurmd en zou eventueel als het nodig was ook nog invallen als voetballer.

Het stond iets beter de 2e helft en hadden mede door Henk en Robin meer grip op de wedstrijd . Er kwamen weer kansen maar Martin had nu niet het vizier scherp staan zoals de afgelopen weken. Na een goede aanval van Arkel toonde deze ploeg zich zeer effectief en schoot de 1-6 binnen. Henk kon nog wat terug doen door op aangeven van Martin de 2-6 tegen de touwen te jagen.

Arkel ging weer wat meer voetballen en bij een voorzet van links was het Adriaan weer die zijn eigen keeper passeerde 2-7. Hierna vond hij het genoeg en kwam Marvin voor hem het veld in. Dat ging een tijdje best aardig. Met een afgemeten hoekschop vond hij het hoofd van René die dacht vrij in te koppen maar die werd in zijn rug geduwd en kon zo niets meer beginnen.; ook dit was te weinig voor een strafschop. Marvin had even later pech met een aanname van de bal, zijn been bleef hangen en met een harde schreeuw viel hij naar de grond. Met een dikke knie moest hij helaas het strijdtoneel verlaten. Verder gebeurde er vrij weinig meer want de schrik zat er wel in en er was toch niets meer om voor te voetballen. Al met al teleurstellend.

Volgende week tegen de kersverse kampioen Heerjansdam.