Kom op Papendrecht!!!

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Afgelopen zaterdag was het slotakkoord voor Drechtstreek 8. Zo’n laat begin van de wedstrijd om 16.30 heeft zo zijn charmes (kunstlicht!!) maar het hossende publiek tijdens het optreden van zangeres Belinda ging totaal aan de ploeg voorbij en ook de naderende sluiting van de keuken baarde Drechtstreek 8 zorgen. Pelikaan 11 kwam op bezoek en daar hadden we nog een appeltje mee te schillen.

Onze debuterende keeper Leo Verhoeven werd met applaus in de kleedkamer verwelkomd. Zijn rood-zwarte achtergrond zat nog wel in zijn systeem want gedurende de wedstrijd moedigde hij ons aan met “kom op Papendrecht” en “ieder zijn mannetje Papendrecht”. Het is hem vergeven gezien zijn puike prestatie. Coach Ouwe Reus toverde een aanvallende 3-4-3 uit de hoge hoed met vóór keeper Leo Frenkie als libero met Denes en Adriaan als mandekkers. Middenveld bestond uit Jeroen Kroone en van Rumph aangevuld met Timo en Gert-Jan aan de rechterkant. Voorin startte het trio Dirk-Martin-Chris.

De wedstrijd begon zeer evenwichtig: beide ploegen lieten elkaar tot de middenlijn opbouwen en als dat niet lukte slingerde Frenkie een lange bal richting de altijd gevaarlijke Martin om een aanval op te zetten. Leo stond zijn mannetje door een aantal afstandschoten naast onze goal te tikken. De Peli-doelman verrichtte ook zijn beste redding toen Martin na een knappe combinatie de bal in de korte hoek van dichtbij gestopt zag worden. Helaas blesserde Chris zich aan de bovenbeen waardoor Metin aan de bak moest als rechtsbuiten. Vlak voor rust was het dan toch raak voor blauw-wit: met een balletje vanaf het middenveld van Gert-Jan op Martin (die eigenlijk achter hem gegeven werd) waarmee de aanvoerder wel raad wist en de bal droog, hard en laag tot de 1-0 ruststand deponeerde.

In de rust verving Henk Gert Jan zodat Timo op de rechterflank kwam te spelen. Buks verving Jeroen Kroone en Patje kwam voor Dirk. Aan Peli-zijde was ook flink gewisseld waarbij wat jeugdige spelers de ploeg kwamen versterken. Na een mooie actie van Metin over links behield hij het overzicht en mikte te midden van alle verdedigers op Martin. Die wachtte even met intikken maar toen de keeper definitief kansloos leek tikte hij de 2-0 binnen. Aan de andere kant hield Leo een mooie vrije trap. Maar de corner die erop volgde leverde de 2-1 op. Nu ging het op en neer: Metin (dit keer via rechts) gaf voor, Martin liet de bal bewust lopen en Patje schoof de bal ineens in de goal: 3-1! Bij deze actie schoot het in Pats kuit zodat Dirk weer terug het veld in kwam. Deze stand leek veilig: maar niets bleek minder waar. De 3-2 viel na een onoverzichtelijke situatie voor de goal van Drechtstreek. En had Henks lobje nu maar die 4-2 betekent maar ook deze bal werd op de lat getikt door de Peli-goalie. Toen arbiter Langerak aangaf langer door te spelen vanwege blessures en “tijdrekkingen” viel om 18.35 in de 100e minuut de 3-3. Leo was kansloos bij een schot in de rechterhoek vanaf de 16….. wéér geen 3 punten….. Terwijl we hadden gevochten als leeuwen.
In de kleedkamer sloeg de stemming met de nodige biertjes alweer snel positief om. Drie “jarigen” René, Chris en Marvin rukten koude Hertogjes te voorschijn en aansluitend bleef het nog lang onrustig op de Oostpolder…..