Thuisoverwinning op Groot-Ammers voor de dames van Drechtstreek

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

We waren ruim op tijd omgekleed en zaten voor de wedstrijd alvast wat tactieken te bespreken in het zonnetje. Het was dan ook een heerlijke voetbaldag met veel zon.

Wij starten de wedstrijd en spelen heerlijk wat balletjes over. Veel combinaties waaruit een paar mooie kansen ontstaan maar de keepster van Groot-Ammers er steeds weer tussen zat. Met 0-0 gingen we de rust in & constateerde dat wij heerlijke liepen te ballen maar er te weinig werd afgemaakt voorin.

Na de rust zag de scheids een overtreding aan de kant van Groot-Ammers en zij kregen dan ook een vrije trap waaruit gescoord werd en de dames stonden 1-0 achter. Niet snel daarna wist Rox met een fantastisch schot een doelpunt te maken van wel 20 meter afstand. Hij krulde er perfect in en de keepster had geen kans. Iris had vlak daarna een mooi schot op doel maar raakte net de lat. Vanuit achter werd er weer mooi opgebouwd en kreeg Kelly, die de spitspositie helemaal eigen heeft gemaakt, de bal en maakte de 2-1. Manouk zat onder andere heerlijk in de wedstrijd en wist veel combinaties te maken met Zita en legde de balletjes prima in de voeten bij zowel Alinda als Danique.

Helaas kwam Groot-Ammers terug en maakte zij de 2-2 waarna het toch spannend ging worden het laatste kwartier. Wij lieten ons niet kennen en vochten voor een paar mooie aanvallen. Het balletje kwam vanuit achter in de pot terecht en Kelly wist weer de bal goed te raken en raakte daarbij ook Jessica en kwam de bal tussen de palen en werd het 3-2.

Al met al een goede wedstrijd gespeeld, mooie één twee combinaties, veel gecoacht in het veld en een terechte uitslag. De dames blijven in de race voor het kampioenschap. Volgende week nemen de dames het op tegen Streefkerk.