Cleansheet voor Drechtstreek 8 [echt waar]

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Na een droogte van 980 dagen wist het 8e eindelijk weer eens te winnen in competitieverband. En hoe, waar onze voorhoede regelmatig de nul vast konden houden, was het nu de beurt aan de verdediging.

Zonder de geëmigreerde Daniël en afwezige spelers Dirk, Frank, Metin en Denes kon aanvoerder Martin iom de also afwezige coach een verrassende 3-4-3 opstelling op papier zetten.

In de goal Marvin en dan een 3mans verdediging van Buks, René en Adriaan. Middenveld bestond uit Gertje, Martin,Greg en Marcel en de voorhoede Timo, Patje en Chris. Dat hield in dat Peer Jeroen k en Jeroen R reserve begonnen.

Sleeuwijk 5 was de tegenstander en eindelijk stonden daar leeftijdsgenoten op het veld. Nu zegt dat nog niets natuurlijk maar het gaf wel aan dat we kansen voor onszelf toedichtte.

Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Sintmaartensdijk begon de wedstrijd. Het was even aftasten voor beide ploegen maar het 8e nam als eerste het initiatief en over rechts werd een goede aanval opgezet waar een prima voorzet van Greg net niet ingeschoten kon worden door Chris. Dit zorgde voor een impuls dat het vandaag weleens mogelijk kon zijn om punten te gaan pakken. Door het balletje vanuit achter eerst rond te laten gaan en het middenveld op te zoeken kwam er meer vertrouwen in de ploeg. Na weer een goed opgezette aanval kwam Martin tot een kopbal maar de goed opgestelde keeper kon deze ternauwernood uit zijn doel houden en ook de rebound was voor de keeper.

Gesteund door hun keeper kwam Sleeuwijk er ook mondjesmaat uit en via hun jongere spelers konden ze gevaarlijk counteren. Maar ook onze verdediging liet zich niet gek maken en de goed coachende keeper Marvin zorgde dat zijn doel schoon bleef.

Na een klein offensief van Sleeuwijk besloten René en Martin om een omzetting te doen. Timo naar het middenveld en Martin rechtsbuiten. Het was nog niet afgesproken of Martin onderschepte de bal en snelde naar de goal van de tegenstander en schoot feilloos de 1-0 binnen. Wat een weelde maar het 8e besloot niet achterover te leunen en ging vol door om de wedstrijd te beslissen. Patje was daar al dichtbij met eveneens een kopbal maar ook hier kon de keeper zijn hand tegen krijgen. Weer was het Martin die weggestuurd werd en de tegenstander had handen en voeten nodig om hem af te stoppen. De scheidsrechter kon niets anders dan geel trekken en wat restte was een vrije trap. Deze leverde niets op maar het 8e speelde nu wel 10 minuten met een man meer.

De organisatie is dan toch even weg en zo kon Sleeuwijk profiteren door een paar keer gevaarlijk voor de goal te komen maar Marvin die tijdens het inschieten al niets doorliet pakte nu ook alles klemvast.

Met een 1-0 voorsprong werd de rust gehaald.

Thymen de Rooy die ons kwam versterken en de wisselspelers ingepast te hebben schoot het 8e uit de startblokken. Meteen na de aftrap was er een onderschepping van JeroenR die de bal inleverde bij Thymen, hij Martin diep stuurde en deze met een subtiel hakje de mee opgekomen Greg de kans gaf om de bal met zijn linkerbeen de 2-0 aan te laten tekenen.

Nu was het zaak om zo snel mogelijk de wedstrijd in het slot te gooien maar Sleeuwijk gooide de schroom van zich af en werd gevaarlijker en kwam vaker dan lief in de 16 van de thuis spelende ploeg. Vastberaden werden alle aanvallen in de kiem gesmoord. Drechtstreek voetbalde zich naar de bevrijdende 3e treffer door weer een prima aanval. Greg werd diep gestuurd door Marcel en nu was het andersom. Greg bediende Martin die de bal voor het inlopen had en zo de 3-0 aantekende. Dit was het scenario waar we al jaren op wachtte. Sleeuwijk kon de spanning niet meer terugbrengen en het 8e speelde de wedstrijd uit zonder nog in de problemen te komen.

Onder het genot van een biertje kwam zelfs de verbaasde voorzitter ons feliciteren met deze behaalde overwinning.

Volgende week VVAC uit, ook altijd lastig