Varai is de naam!

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Met de herfstvakantie achter de rug, mochten we, afgelopen zaterdag, eindelijk weer de wei in. De tegenstander was De Alblas, waar we nog niet zo lang ook tegen gevoetbald hadden. Een lastige tegenstander, waar we nog maar net met 3-4 van hadden gewonnen.

We begonnen fel aan de wedstrijd en wilde De Alblas duidelijk maken dat er vandaag niets te halen was in de Oostpolder. Na een aantal keer van afstand op het doel te hebben geschoten, wist Jesse de score te openen. Door goed door te jagen op de tegenstander, kreeg hij de bal goed mee en schoot de bal tegen het net, 1-0.

Al snel volgde de 2-0 door Senn, die een mooie verrassing in petto had. Hij draaide de bal vanuit de hoekschop direct in de goal. Omdat wij een aantal spelers hebben met een goed schot in de benen, bleven het proberen met afstandsschoten van o.a. Bastiaan, Stef en Fedde. Dit resulteerde uiteindelijk in 3-0 door Stef. Ondertussen was Louay (met schoenen 😉) ook binnen de lijnen gebracht, die ook voor extra gevaar zorgde.

Doordat Bruce de verdediging goed op orde had, heeft Varai precies 1 bal in zijn handen gekregen. Later in de wedstrijd, bleek dat Varai de wedstrijd vanuit het doel goed heeft bekeken en de energie gespaard heeft om de tweede helft er even flink tegen aan te gaan.

De ruststand was 3-0, dat weinig commentaar opleverde van de trainers.

Terwijl de toeschouwers nog amper klaar stonden, lag de 4-0, gemaakt door Varai, er al in. Door een slippertje van Stef, moest hij de noodrem trekken en een speler van De Alblas pootje haken. De scheidsrechter kon niets anders doen dan een penalty geven aan De Alblas, 1-4.

Toen brak de periode van Varai aan! Alles wat hij aanraakte veranderde in goud en scoorde er naar hartenlust op los. Hij scoorde een DUBBELE HATTRICK (6 doelpunten in één helft). De éné na de andere goal vloog er in, wat resulteerde in een 11-1 overwinning. Alleen Stef wist de reeks van Varai te onderbreken door de 9-1 en de 11-1 te scoren.

Een prachtig resultaat en goed om te zien dat we per week steeds beter gaan voetballen.