Verliezen is niet leuk

Voltastraat 1
3335KK
ZWIJNDRECHT

Op de dag dat Sinterklaas weer in het land kwam, speelde we onze wedstrijd tegen ZBC in Zwijndrecht. De trainer was wat eigenwijs en zette de meeste spelers op een andere plek. De reden, zei hij, was dat iedereen moet weten hoe het is om op een andere plaats te voetballen. Desalniettemin waren we van te voren niet van plan om de overwinning weg te geven en gingen voor de winst. De tegenstander was gelijkwaardig, maar het enige verschil was dat elke kans van ZBC een doelpunt werd. Hierdoor stonden we met de rust 3-0 achter.

Op dat moment was het echt niet onmogelijk om van deze tegenstander te winnen en begonnen na de rust sterk. Senn en Stef maakte de 3-1 en 3-2, zodat het ineens weer spannend werd.

Maar helaas veranderde weer elke kans van ZBC in een doelpunt, zodat het verschil weer snel opliep. Het gemopper van onze spelers stak de kop weer op, “Ik wil in het midden”, “ik wil voorin”, “wanneer mag ik er weer in”. Het was vooral het idee dat we wel konden winnen, maar dat het niet lukte.

De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 7-2 en hopelijk doet die trainer niet elke week van die eigenwijze dingen of zullen we er misschien toch iets van leren.