Het TEAM jO9-2

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Na de offday van vorige week, stonden alle neuzen weer dezelfde kant op. Voor de wedstrijd, hebben we met elkaar afgesproken dat op welke plek de trainer je ook neer zet, je altijd je best doet, al is het niet jouw favoriete plek.

Dankzij een goede warming-up, die zeker nodig was met de winterse omstandigheden, begonnen we goed aan de wedstrijd. De verdediging, onder leiding van Bruce, werd direct goed getest door de aanvallers van RCD, maar gelukkig konden wij ons onder deze druk uit voetballen, wat al direct een doelpunt van Stef opleverde, 1-0. Daar was RCD wel even van slag van en direct hierna wist ook Senn het net te vinden. Met een prachtig schot in de kruising werd het 2-0. Misschien was deze tussenstand een beetje geflatteerd, maar wel lekker 😊.

Het was een wedstrijd vol inzet en er werd gestreden om elke meter. RCD was zeker niet van plan om op te geven. Onze verdediging moest alle zeilen bijzetten. Varai en Fedde (die een aantal keer de bal goed onderschepte met een goede sliding) konden niet voorkomen dat oude teamgenoot, Mohammed, 1-2 maakte en al snel scoorde RCD ook de gelijkmaker 2-2. Gelukkig lieten we ons hierdoor niet uit het veld slaan en door een strakke voorzet van Louay werd de bal door een RCD verdediger in eigen doel gewerkt, 3-2.

Onze lieve jongens, merkte dat je niet met goed voetbal alléén een wedstrijd kan winnen. Doordat RCD soms net even een arm of been liet slingeren, raakte wij hiervan toch wat van slag en RCD liep uit naar 3-5. Jo9-2 rechtte de rug en Bastiaan passeerde 2 man en schoot ons, met een prachtig snoeihard schot, naar 5-4.

De strijd werd op het scherpst van de snede gestreden en helaas scoorde RCD 4-6. We lagen ons er niet bij neer en bleven aanvallen. Dit resulteerde in een schot, wat net strandde voor of over de doellijn en een prachtig vliegend schot van Jesse, wat op de paal spatte.

De wedstrijd eindigde in een verlies van 4-6, maar de winst was dat wij als een echt team gespeeld hebben en dat is zeker zo belangrijk. En zo gingen we met een tevreden gevoel onder de warme douche.