TEAM VAN DE WEEK, Jo9-2 geeft kadootjes weg

Smitsweg 20
3328LB
DORDRECHT

Er lag een leuke zaterdag voor ons, met eerst een wedstrijd en in de middag een uitnodiging voor “Team van de week”. Om het allemaal nog leuker te maken, zou het mooi meegenomen zijn als we de lastige uitwedstrijd tegen Wieldrecht ook nog wonnen. Deze wedstrijd was Louay afwezig i.v.m. een Sinterklaas-uitje.

Wij mochten de wedstrijd beginnen en Bruce nam de aftrap in het midden van het veld. Bruce heeft al meerdere wedstrijden laten zien, dat hij de plek in het hart van de verdediging goed aankan, maar deze week heeft hij net iets te veel naar Het Sinterklaasjournaal gekeken. Hij schoof de bal in de voeten van de tegenstander, die zo door kon lopen naar ons doel. Zo stonden we na 3 seconden achter met 1-0.

We lieten ons niet van de wijs brengen en wisten al snel 1-1 te scoren. De bal kwam uit een hoekschop voor de voeten van Bastiaan. Door een langzamerhand berucht hard schot, belandde de bal in het doel van de tegenstander.

Toch hielp dit ons niet om aan de goede kant van de score te komen, want Wieldrecht scoorde 2-1 en 3-1. Nog voor rust, wisten we toch nog 3-2 te maken. Onze “wingback”, Fedde, begon aan één van zijn bekende rushes langs de rechterzijlijn. Op miraculeuze wijze belande het schot van Fedde, vanaf de zijlijn, in het doel van Wieldrecht, 3-2. Stef rolde zijn mouwen nog eens op en knokte voor wat ie waard was.

De tegenstander had moeite met de beweeglijke Varai en Jesse en dit leverde een doelpunt op van Jesse, die tegenwoordig elke week zijn doelpuntje wel meepakt, 3-3. Jo9-2 geloofde in een goede afloop en bleef de aanval zoeken. Onze sluwe vos, Senn, die altijd op zijn kansjes loert, maakte er zelfs 3-4 van en leken wij op een overwinning af te gaan.

Maar helaas had Bastiaan, die 2e helft in het doel stond, de mijter van Bruce overgenomen en had een moment van afwezigheid en gaf Wieldrecht ook een kadootje, zodat Wieldrecht toch nog gelijk maakte en de eindstand bracht op 4-4. Een leuke pot, die toch nog een zakje Skittles van Senn, voor iedereen opleverde, ondanks dat we niet gewonnen hadden.

Die middag zagen we elkaar weer als “Team van de week”. We mochten, hand in hand, samen met de spelers van Drechtstreek 1 het veld op lopen. Daarna werden we getrakteerd op een patatje en iets te drinken en in de rust schoten we penalties op de reservekeeper van het eerste.

Al met al was het een hele leuke zaterdag!