Ook de laatste wedstrijd van het jaar wint Jo9-2

De Boomgaard 1
2964AV
GROOT-AMMERS

Nadat de meeste jongens vrijdagavond het Nederlands elftal hadden gekeken en veel te laat naar bed gingen, speelden we afgelopen zaterdag alweer de laatste wedstrijd van het jaar. Het was een uitwedstrijd in het koude Groot-Ammers. Zonder Senn in de gelederen, begonnen we goed aan de wedstrijd. We kwamen in no-time op een 0-3 voorsprong, door doelpunten van Stef, Bas en Jesse. Het leek een makkelijke wedstrijd te worden en zo gingen wij ook voetballen. We wilden te graag scoren en vergaten te verdedigen. Groot-Ammers maakte hier gretig gebruik van en maakte nog voor rust gelijk, 3-3.

Na een sapje in de kleedkamer, waren we weer bij de les en begonnen de tweede helft, zoals we de wedstrijd begonnen. Varai, die de eerste helft op doel stond, scoorde al snel 3-4 en Jesse en Stef maakten beide hun tweede goal en tekende voor 3-5 en 3-6. Door een ongelukkig moment, werkte Jesse daarna de bal in eigen doel, 4-6. Dit schoonheidsfoutje werd al snel weggepoetst door Stef, die zijn derde maakte en dus een hattrick op zijn naam zette! Omdat Groot-Ammers nog één doelpunt maakte, eindigde de wedstrijd in 5-7. Wederom een ploeg aan onze zegekar geknoopt 😊.

Als afsluiting van het jaar, werden de jongens, door een paar betrokken vaders, getrakteerd op een overheerlijke bittergarnituur en flesje limonade.

Ook namens de trainers, een compliment aan het team. Aan het begin van het seizoen, speelden we nog wel eens als een zwerm voetballertjes over het veld met de bal als middelpunt. Als we dat vergelijken met nu, spelen we meer op onze posities en wordt er, als het kan, overgespeeld. Met Bastiaan en Varai afwisselend in het doel, hebben wij een ideale oplossing voor beide voetballers, die willen voetballen en willen keepen. Achterin staan de vaste krachten Bruce & Fedde. Ze houden zich heel goed aan hun taken en zijn een zekerheidje achterin. Jesse, Stef en Louay zijn spelers, kunnen op meerdere plaatsen voetballen, zowel in de verdediging als in de aanval. Senn is een echte aanvaller, die loert op elke kans, die hij kan krijgen en is met zijn snelheid erg doelgericht. Kortom het is een heel goed team van gelijkwaardige spelers, die elkaar goed aanvullen en nog veel beter kan. Daarnaast kunnen ze het, in het algemeen, goed met elkaar vinden en zijn het wat de trainers betreft, stuk voor stuk ideale schoonzonen 😉.