Een goed begin is het halve werk!

Wieldrecht JO9-1

2e klasse (3e fase) 06

21 januari 2023 9:30

Sportpark Wieldrecht
Smitsweg 20
3328LB
DORDRECHT

Wieldrecht Jo9-1 – vv Drechtstreek Jo9-2

Na een goede eerste seizoenshelft, zijn wij na de winterstop ingedeeld tegen alleen maar Jo9-1 teams. Dit betekent dus dat het niet makkelijk zou worden, maar wel leuk!

Vanwege de vorst, was het twijfelachtig of de eerste wedstrijd van 2023 wel door zou gaan. Ondanks dat vele wedstrijden werden afgelast, ging onze uitwedstrijd tegen Wieldrecht gewoon door.

We wisten van te voren dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden, aangezien we 2 maanden geleden tegen dezelfde tegenstander 4-4 speelden.

We begonnen de wedstrijd ijzersterk en benutte het hele veld. De bal ging van links naar rechts en we speelde goed over naar de spelers die vrij stonden. Wieldrecht wist totaal niet hoe ze ons moesten stoppen en binnen 10 minuten stonden we al met 0-3 voor. De doelpuntenmakers werden gemaakt door onze spitsen Senn en Varai (2x). De 0-3 werd ingeschoten door Varai, na een lange dribbel vanaf eigen helft van Stef. We speelde tot de rust goed voetbal en Wieldrecht was behoorlijk onder de indruk van ons met name van Louay, die zonder sportbroekje, maar gelukkig met legging en een lekker lang shirt het veld betrad 😊. Ruststand 0-3.

Na de rust was de bedoeling van Wieldracht duidelijk; We laten ons niet meer wegspelen en al snel werd het 2-3. Er werd met man en macht verdedigd en we kregen de bal bijna niet meer op de helft van de tegenstander. Gesteund door onze fanatieke aanhang, hielden wij het vol tot het eindsignaal en eindigde de eerste wedstrijd in een overwinning.