Avondwedstrijd tegen RBC met comeback van Senna

29 maart 2023 20:30

K. A. N. van Huut

Atik Stadion

Senna de Rover, speler van O23-1, is sinds 21 maart weer terug in Nederland na bijna vijf maanden stage lopen op Curaçao bij Lions Dive Club Henmingway. En natuurlijk ook weer terug naar de blauw witte voetbal vereniging vv Drechtstreek om weer aan te sluiten bij de O23-1. Lekker voetballen en gezellig met je maten bij de club blijven hangen. Op Curaçao heb je je visitekaartje achter gelaten in de vorm van een bordje van vv Drechtstreek, dat nu ophangt in de Beachclub Chill. Aankomende tijd ga je je studie afronden en lekker voetballen, en een gezellige tijd tegemoet bij vv Drechtstreek en thuis in Papendrecht. Als trotse vader zeg ik dan ook "welkom thuis jongen". Geniet lekker hier met je vrienden en vriendinnen. Tevens proost op je afgeronde stage adressen en op de toekomst! Cheers 🍻

Afgelopen woensdagavond 29 maart was de eerste wedstrijd met Senna, uit tegen RBC. Gelijk een sterke tegenstander en ook nog op een bizarre tijd nl 20:30 uur. Daar ik hem ook wilde zien spelen ben ik meegegaan om te vlaggen. En hiermee gelijk Mehmet verlost van dat probleem. Doordat er een paar spelers niet bij waren stond Senna gelijk basis. Dus gelijk vol aan de bak.

De wedstrijd liep helaas anders dan gedacht, want RBC wist het doel in het begin van de eerste helft al te vinden. Maar Drechtstreek bleef voetballen en kwam meerdere keren tot doel pogingen. Helaas was het geluk meer aan de zijde van RBC dan bij vv Drechtstreek. Met 2-0 achterstand gingen we de rust in. Daar het eigenlijk 2-2 had moeten zijn.

Na de rust proberen ze de achterstand weg te werken. Helaas lukte dit niet. En RBC maakte meerdere doelpunten. Helaas was de scheidsrechter ons ook niet echt gezind. De kaarten werden meer naar ons uitgedeeld dan naar RBC. Jammer genoeg gingen de RBC spelers ook makkelijk naar de grond en de scheidsrechter ging hier in mee. En zelfs in een verdedigende actie kreeg de thuisploeg  een penalty mee. Daar je als aanvoerder je team spreekwoordelijke mag verdedigen dacht de scheidsrechter hier anders over. En stuurde hem met rood van het veld. Daar de volgende speler hier ook wat van zei kon hij ook met rood van het veld af. Omdat de scheidsrechter iets anders dacht te horen dan dat er gezegd werdt. Door deze actie werd de wedstrijd er niet leuker op.

Het wachten was op het eindsignaal zodat we van het veld konden gaan. En met een geflatteerde 6-0 gingen we naar huis. Voor Senna dus niet echt een leuke start van zijn come back in het team.

Zaterdag staat de volgende wedstrijd op het programma, alleen heeft Mehmet steeds minder keuze van spelers om op te stellen. Hopelijk schieten wat teams te hulp door spelers te leveren voor Mehmet. Senna, nogmaals welkom thuis en succes met de O23-1 in de rest vd competitie. Dit geldt natuurlijk ook voor Mehmet en alle O23-1 spelers!
💪🏻💪🏻💪🏻⚽