Onnodige nederlaag voor E1

Oranje Wit E1

E-pupillen zaterdag, E1, 9.3

26 september 2015 8:30

Na een moeizame competitiestart met weliswaar een ruime winst op Papendrecht maar ook een forse nederlaag tegen Sliedrecht stond zaterdag 26 september de uitwedstrijd tegen Oranje Wit op het programma.

Op deze aangenaam zonnige dag begonnen Thijmen, Splinter en Ian L. als wissels en had Jannes vandaag de eer om de aanvoerdersband te mogen dragen. Drechtstreek begint slecht aan de wedstrijd, het lijkt of de jongens op dit vroege tijdstip van 08:30 uur nog niet goed wakker zijn. Veel spelers lopen uit positie, het oogt rommelig en traag. In eerste instantie leidt dit nog niet tot groot gevaar vanuit Oranje Wit en heeft Drechtstreek zelfs nog het betere van het spel. Door een dekkingsfout weet Oranje Wit echter toch met een fraaie kopbal de score te openen en kijken onze jongens tegen een achterstand aan. Wellicht brengt een wissel met wat verse krachten uitkomst dus worden Seyhan, Levy en Ian M. naar de kant gehaald en mogen de wissels hun opwachting maken. Door een blessure bij Tim kan Seyhan echter al weer snel toch het veld in. Met de 1 – 0 achterstand gaan de jongens ook de kleedkamer in. Een goed moment om het hele team even flink wakker te laten schudden door de trainers John en Martijn.

Ondanks de donderspeech in de rust gaat het in de 2e helft al weer snel mis. Een klutsbal blijft hangen in ons strafschopgebied en wordt niet snel en adequaat weggewerkt door de verdediging. Zodoende kan Oranje Wit de 2 – 0 laten aantekenen. Jannes weet vervolgens uit een moeilijke hoek te scoren nadat Ole op doel heeft geschoten en de keeper de bal niet goed weet weg te werken. Langzaam komt er wat meer bezieling in het elftal en komt er meer dreiging. Nu gaat ook blijken dat Oranje Wit vandaag niet wil verliezen en zie je hun spel verruwen. Met enkele nuttige overtredingen weten ze het spel van Drechtstreek te ontregelen. Hierdoor wordt het zelfs nog 3 -1. Een speler van Oranje Wit mag vrij uithalen voor een schot en waarna dit schot ook nog door een speler van de tegenstander wordt aangeraakt is Ezra helaas kansloos. Oranje Wit blijft erg fel en maakt ook wat minder plezierige overtredingen maar gelukkig komen ook onze jongens meer in hun spel. Technisch zijn ze beter en ook de veldposities worden nu beter bezet. Met een fraaie counter weet Thijmen nog te zorgen voor de aansluitingstreffer. Razendsnel gaat hij op de vijandelijke goal af met 2 spelers van Oranje Wit hijgend in zijn nek. Oranje Wit spelers claimen dat de bal door het zijnet is gescoord maar de overigens erg goed fluitende scheidsrechter keurt het doelpunt terecht goed. Jannes port zijn verdedigers nog eens op en met Sander, Ian L., Ian M en Levy staat het achterin nu veel beter en wordt er gejaagd op de gelijkmaker. Met wat harde overtredingen van het type Moreno weten de tegenstanders echter de buit binnen te slepen en onze aanvallend ingestelde spelers ( Jaiden, Thijmen, Seyhan, Splinter en Tim ) het scoren te beletten.

Erg jammer dat deze pot verloren is gegaan. Dat was zeker niet nodig geweest. Het spel van de laatste 15 minuten biedt voldoende perspectief maar om te winnen moet je er heel de wedstrijd met elkaar staan! Dat jullie dat kunnen is al voldoende bewezen dus volgende week thuis tegen Dubbeldam een mooie gelegenheid om dat weer eens te laten zien !!