Remontada voor DS8 tegen Noordeloos 6

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Benauwd was het afgelopen zaterdag. Noordeloos 6 thuis stond op het programma. In de uitwedstrijd hadden we niets te vertellen en gingen we roemloos met 6-1 het veld af. Dus had Martin een relatief behoudende 4-4-2 in gedachten met zonen Thijmen en Mats aan boord en keeper Lukas als versterking: waarvoor dank! In de goal dus Lucas. Achterin Denes-Frenkie-Adriaan-Jeroen K. Op het middenveld begonnen Marcel-Thijmen-Berat-Gert Jan en voorin startte het (muzikale )koppel Chris (en) Martin. Zodoende bekeken vanaf de bank Patje/Jeroen van R./René/Dirk en Mats de eerste helft van de wedstrijd.

Het begin van de wedstrijd was zoals bijna altijd aftasten. Noordeloos had een paar goede voetballers aan boord die het spel bepaalden. Maar als Drechtstreek de bal had werden we niet afgejaagd maar kregen relatief tijd om wat zinvols met de bal te doen. Zo werd er goed gevoetbald zowel door Thijmen en Berat op het middenveld maar ook de taakverdeling in de verdediging om Frenkie en Adriaan was gewoon goed geregeld. Bij een aantal uitvallen werd Martin gevaarlijk maar zijn vizier stond (nog) niet op scherp. Noordeloos kreeg 1 grote kans over hun rechterkant maar van dichtbij hield Lucas met een mooie redding zijn goal schoon. Eén hele mooie aanval is het vermelden waard: met twee opeenvolgende één-tweetjes tussen Thijmen, Chris en Martin zigzagde de bal het veld over maar leverde nog steeds geen goal op. Helaas moest Denes na een botsing met een pijnlijke knie gewisseld worden. Marcel schoof naar achteren en Mats kwam erbij op het middenveld. Toen diezelfde Marcel een hoge bal voor de goal poneerde leek de lange keeper de bal eenvoudig te vangen. Maar als een warme aardappel liet hij hem los en Martin kon door goed afschermen van de bal profiteren: de verdiende 1-0 stond op het scorebord wat tevens de ruststand was.

In de rust kwamen de nodige wissels maar interim-coach René koos ervoor om de goed draaiende verdediging intact te laten. Patje kwam voor Chris, Dirk voor Gert-Jan, René kwam voor Berat erin en Jeroen van R. zou later in de tweede helft nog in actie komen. In de tweede helft was Drechtstreek eenduidig de bovenliggende partij. De jonkies veroverden de ballen en brachten rust op het middenveld. Over links werd Dirk een aantal keren weggestuurd door Mats en René maar tot doelgevaar leidde dat niet. Toen Thijmen neergelegd werd vlak voor de zestien kregen we een vrije trap. René ging achter de bal staan en keek als een sniper opzichtig richting de muur en de rechterbovenhoek van de goal. Dirk stapte juist vanaf de muur een aantal stappen naar links waardoor hij ongedekt vrij kwam. Toen het fluitje klonk passte René op het juiste tempo de bal a la Weghorst in de zestien naar Dirk. Zijn schot werd gekeerd maar zoon Mats was attent op de afvallende bal en tikte beheerst de 2-0 binnen. Een mooi familiefeestje aldus! De groen-zwarten uit Noordeloos leken verlamd. Jeroen van R. (kwam erin voor Dirk) etaleerde zijn techniek nog maar eens door een voorzet van rechts achter zijn standbeen richting goal te schieten: de doelman liet zich echter niet verschalken. Dat was wél het geval toen Patje vanaf de middellijn Martin wegstuurde richting de goal en de aanvoerder de keeper omspeelde om de 3-0 aan te tekenen. Een soevereine winst en een mooie revanche. Toen arbiter Vermeer even later affloot was de vreugde groot. Drechtstreek 8 heeft in 2023 ongewoon veel punten gepakt en liet zo zijn 5e overwinning aantekenen. Dit feit werd met de nodig afzakkertjes in het zonnetje gevierd. Komende zaterdag komt Arkel 5 op bezoek. Zit er nog genoeg brandstof in de tank om wederom punten te pakken? Als het aan ons ligt wel! Aftrap 15.00 uur op het bijveld.