Sterke Tweede helft brengt laatste seizoenwinst voor het 8e

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Sterke tweede helft brengt laatste seizoenwinst voor Drechtstreek 8.

Het zonnetje scheen, de varkensham lag al sinds 8.00 uur op het vuur voor de afsluitende bbq en maar liefst 3 vader-zoon combinaties stonden op het veld voor de laatste pot van Drechtstreek 8 tegen Sliedrecht 12. In de heenwedstrijd werd er ongelukkig met 2-0 verloren (met een warhoofd van een scheids) en de tegenstander van toen leek in grote lijnen in het geheel niet op de ploeg die nu het strijdtoneel bestrad.

Ouwe Reus had de volgende 4-4-2 startformatie op papier: Robin Plieger op de goal. Achterin Frenkie met René centraal met op links Jeroen K. en op rechts “de zaag” Adriaan. Het middenveld bestond uit vlnr: Chris-Thijmen-Jeroen R.-Mats. Voorin maakte Kaj van Veen zijn debuut in DS8 en Patje was zijn kompaan in de spits. Zodoende zaten Marcel/Henk/Dirk/Metin/Gert-Jan op de bank. Arbiter Jasper Langerak werd aan de zijlijn bijgestaan door zijn oom L1 Sas die vlak voor de aftrap nog even langs de kleedkamer gestuurd werd om zijn shirt te wisselen in een celestegroene versie.

Drechtstreek 8 begon vol vertrouwen met balbezit. Sliedrecht (met slechts 1 wissel in de dug-out) liet zich zakken en speelde op de counter. De afwezigheid van captain Martin speelde de Oostpolderploeg danig parten omdat het vizier niet op scherp stond. Op de counter sloeg Sliedrecht in korte tijd 3x toe. Na een blinde roei naar voren van de Sliedrechtse verdediging bleef de bal binnen en de snelle rechtsbuiten liep Jeroen K. eruit en liet Robin 1 op 1 kansloos. Niet kort daarna assisteerde libero René Jeroen aan onze linkerkant maar helaas ontfutselde de Sliedrechtse rechterspits de bal en scoorde opnieuw: 0-2. Op eenzelfde wijze viel de 0-3 zodat het achtste een kansloze missie leek te ondergaan. Hierna keerde de rust wel terug in de ploeg en werd de schade beperkt gehouden maar naar voren toe vielen helaas weinig kansen te noteren.

In de rust verving Marcel Jeroen K. (die de bbq ging voorbereiden), kwam Henk voor Jeroen R. erin, Dirk kwam voor Chris en Metin verving Patje. GJ wilde enkel tegen het einde van de wedstrijd invallen ivm rugproblemen. Een gedenkwaardige 2e helft zou volgen. Eerst was er nog een aanval van Sliedrecht te pareren: Robin moest met zijn handen de bal buiten de zestien pakken: geel en een gevaarlijke vrije trap leken aanstaande maar op aanraden van assistent-scheids Sas werd buitenspel toegekend. De wedstrijd ging door en Drechtstreek kwam in de wedstrijd. Met name Metin werd een aantal keren in scoringspositie gebracht maar hij faalde òf werd door de harde verdedigers afgestopt. Uiteindelijk waren het de jonkies die de ban braken. Kaj ontsnapte op rechts en gaf met veel gevoel de voorzet die door Mats hard binnen werd getrapt: 1-3! Het spel was op de wagen want het gebrek aan wissels leek Sliedrecht te gaan opbreken: er was nog maar 1 ploeg die bepaalde en dat was Drechtstreek 8. Met name Jeroen R. (weer terug in de ploeg gewisseld) etaleerde zijn kunnen. Na een dubbele 1-2 met Henk poeierde hij de 2-3 binnen. Henk kreeg nog kansen op de gelijkmaker, Jeroen R. schoot vanaf rechts op buitenkant linkerpaal….. Toen kreeg Thijmen het op zijn heupen. Na een gave actie kwam de bal mooi naar het centrum alwaar Mats de 3-3 binnenkopte! Was er nog meer mogelijk? Mats kreeg nog een kopmogelijkheid maar hij schampte de bal rakelings over. Het slotakkooord was voor Jeroen R.: nadat Henk hem via een breedtepass vond ging hij langs de rechterkant langs 2 man, poortte en passant een derde en joeg de bal onhoudbaar in de korte hoek…. : 4-3 voor ons!! De hele Sliedrecht-ploeg (toch al geen lieverdjes) begon te zuchten en te tieren maar er was geen tijd meer voor hen om dit nog te corrigeren. Na het laatste fluitsignaal was er een orkaan van vreugde op het veld en vanaf de dug out. Deze overwinning betekende dat we de rode lantaarn definitief aan de Peli’s overhandigden en we met 21 punten een keurig seizoen hebben gedraaid! De jarige Denes liet de ijskoude Brand blikjes rondgaan en naderhand hebben we gezellig bij Jeroen K. een afsluitend bbq gehouden waar tot in de late uurtje gekeuveld en afzakkertjes gedronken werden. Tot volgend seizoen!