Drechtstreek 7 krijgt te weinig tegen Heerjansdam 5.

Heerjansdam 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

31 oktober 2015 14:00

De nummer 3 van de ranglijst kwam op bezoek: Heerjansdam 5. Een schitterend najaarszonnetje was het decor voor de lang verwachte rentree van John Gudde en het debuut voor onze nieuwe aanwinst Sammy, die na 16 jaar en één scherpe training bij het nieuwe zevende zijn knalgele kicksen aantrok voor een competitiewedstrijd. Welkom Sammy en welkom terug John!!

De opstelling van de Drechtstreek-gladiatoren was als volgt: Winash in de goal (vaste goalie Sven had een weekendje weg gepland); vlnr Yuri/Adriaan/René/John; op het middenveld Jeroen/Martin/Dirk en Ricardo met voorin Patrick en Kelvin. Op de bank derhalve begonnen L1/Sammy/Gerard/Marcel en Gert-Jan Nijhuis. Heerjansdam in de groene shirts begon sterk: op het middenveld speelden 2 goede spelverdelers en de rest van het team was niet overdreven jong maar zeker ook niet overdreven oud. Na 10 minuten kwam Drechtstreek op de 0-1 achterstand. Het gekke was dat de verdediging om libero René eigenlijk goed stond en weinig weggaf. Het waren schlemielige doelpunten die de voorsprong verder deed groeien: eerst werd een bal richting Winash achternagezeten door de Heerjansdam-spits die een fractie eerder aan de bal kwam dan de uitlopende Drechtstreek-keeper, wat de 0-2 betekende. Na ongeveer een half uur hield  John het voor gezien en verscheen L1 op het strijdtoneel. Bij de 0-3 wilde onze doelman een bal laten uitrollen over de achterlijn voor een doeltrap waarbij hij ongelukkigerwijs zich de bal liet ontfutselen en na een voorzet was het een koud kunstje voor de tegenstander om de bal in het lege doel te koppen: 0-3. Deze grote achterstand deed Drechtstreek niet verlammen. Integendeel: Martin begon de grip op het middenveld te krijgen, René schoof steeds vaker door en op de flanken kregen Jeroen en Ricardo steeds vaker de bal richting het vijandige doel. Zo kon Patrick na een heuse scrimmage de bal met een subtiel lobje over de doelman plaatsen waarbij een verdediger de bal nog tevergeefs met de hand tegen wilde houden: 1-3. Drechtstreek zocht de aansluitingstreffer en vond die voor rust nog bijna toen Dirk met een diagonaal geplaatst schot de paal trof. De druk die de blauw-witten aan het einde van de tweede helft tentoonspreide voorspelde v eel goeds voor de tweede helft.

Met verse krachten Marcel voor Jeroen, Gerard voor Martin en Sammy voorin voor Patrick werd de tweede helft begonnen en het is niet overdreven te zeggen dat deze helft eenduidig voor de Oostpolder-brigade was. Er werd gedurfd gespeeld, het middenveld tikte rustig over en regelmatig kwamen de spitsen gevaarlijk voor de goal. Zo scheelde het weinig of de uitstekende keeper pareerde een goed geplaatst schot van Kelvin nadat hij zich met een mooie actie voor de goal had gedribbeld. Met Ricardo meer naar voren geplaatst speelden we volgens de “Hollandse School” 4-3-3 en kans op kans volgde. Heerjansdam kwam niet meer aan voetballen toe. En let wel: dit is de nummer 3 van de ranglijst. Conditioneel ijzersterk ging Drechtstreek op jacht naar doelpunten. Zo schoot L1 na een voor hem karakteristieke actie met een volle wreeftrap via de keeper op de lat. Gert-Jan Nijhuis loste Dirk op het middenveld af om nog meer druk te genereren.  Het was uiteindelijk Kelvin die over links een mooie solo afrondde in de korte hoek. Ook hier was er een verdediger die niet met zijn handen van de bal af kon blijven. Maar scheidsrechter van Beest bedekte deze actie met de mantel der liefde. In de laatste 5 minuten kwamen er nog aan weerszijden wat kansen maar de inhaalrace was te laat beloond en had ook veel kracht gekost. Voor de derde maal op rij verloor DS7 met 1 doelpunt verschil: na 2x 3-4 nu met 2-3. Toch geeft het wedstrijdverloop hoop op betere tijden. Na de scherpe trainingen op de donderdagavonden is het een kwestie van tijd dat het nieuwe zevende gaat oogsten. We weten niet wanneer dit gaat gebeuren maar zorg dat u er bij bent want het is spektakel verzekerd. Volgende week staat Nieuw-Lekkerland 6 uit op het programma. Een stunt hangt in de lucht…………