het glas is halfvol voor Drechtstreek 7

GSC/ODS 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

14 november 2015 14:30

Na de minuut stilte voor de overleden hoofdtrainer van het 1e elftal ,Bill Tukker, kon de wedstrijd aanvangen .
Het 7e dat altijd van eigen kracht uitgaat had geen concessies naar de tegenstander toe aangepast en begon fel en gedreven aan de wedstrijd. Met in het achterhoofd dat de uitslagen bij Geluksvogels Stadspolder Combinatie altijd hoog oplopen wilde we deze keer aan schade beperking doen en de tegenstander vroeg vastzetten .
Dit lukte wonderwel een lange tijd en GSC/ODS kon lange tijd geen vuist maken en het 7e had af en toe plaagstootjes die helaas op niets uitliepen.
Het spel speelde zich dan ook veelal op het middenveld af waar faire duels werden gestreden.
Toch was het na ongeveer 25 minuten spelen dat GSC erdoor kwam en via de kluts en een hand de bal in het bezit bij de aanvaller bleef en deze achter Sven kon prikken.1-0 achter maar nog niets aan de hand.
Toch was het kunstgras weer de spelbreker net zoals vorig seizoen bij deze club werd het 7e geteisterd door blessures.
Al snel na de 1-0 moest René met een liesblessure eraf en kwam Rikash erin. Het ging nog een tijdje goed maar bij een gekregen vrije trap die via binnenkant paal binnen viel stond het net voor rust de 2-0 op het bord.
Ook Sven moest het veld geblesseerd verlaten , maar dat was omdat hij een bal keihard in zijn gezicht kreeg en groggie op het veld bleef liggen . De scheids floot gelijk maar voor de rust.
Met Winash voor Sven en nog een aantal andere wissels [ik weet ze niet meer] stond er weer een team dat ervoor de 2e helft vol voor wilde gaan.
Er kwamen kleine kansjes voor Ricardo , maar de ervaren rotten van GSC speel je niet zomaar even uit en er was dan ook moeilijk doorheen komen.
Alexander moest er ook geblesseerd af en Jeroen volgde korte tijd later ,hierdoor kwam René nog steedslast van een blessure weer in het hart van de defensie te staan maar van enige organisatie was al geen sprake meer.
Er werd wel keihard geknokt voor elke bal en de wil om een ansluitings treffer te maken was er zeker maar zoals altijd bij deze tegenstander konden ze in de eindfase uitlopen naar 4-0 waardoor deze uitslag iets geflatteerd was .
Maar met de complimenten van de tegenstander dat als we zo blijven voetballen moeten de punten vanzelf komen , Dus als de gifbeker nu leeg is zijn de glazen halfvol , op naar Lekkerland volgende week .