DS7 Hard voor weinig

ASWH 8

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

13 februari 2016 12:30

De winterstop is weer voorbij en het 7e mocht gelijk aan de bak tegen de nummer 2 van de competitie ASWH.
Met late afmeldingen en een volle ziekenboeg had Martin een paar jongens van het 4e kunnen regelen , Randy , Art en Ramon waardoor we toch met 12 man afreisde.
Op een winderig en kil Schildmanpark ,was best fris, begon de tweede helft van de competitie .
Het was ASWH dat in de beginfase wel het initiatief nam maar het 7e was goed bij de les. De vele trainingen tegen de mannen van het "oude" 7e wierp zijn vruchten af door toch rustig te blijven en de bal het werk te laten doen.
Toch was de eerste uitgelezen mogelijkheid voor ASWH maar oog in oog met Winash was de anders  trefzekere spits niet zo zeker meer en faalde .
Drechtstreek kon met af en toe goed combinatie voetbal eronderuit komen en kregen via Ricardo en Art nog wat kansen.
Het was een slopend gevecht en Martin en Randy moesten veel meters maken op het middenveld om de veel bewegende en doorlopende spelers op te vangen en de ruimtes klein te houden.
Helaas viel zo rond de 20e minuut dan toch de eerste tegengoal na een goed uitgevoerde aanval omspeelde ze Alexander en René waardoor ze combinerend scoorde en Winash de bal uit het net kon vissen 1-0.
Maar Drechtstreek vocht voor elke meter en werd brutaler en door de lange bal te hanteren gingen we verder van het eigen doel af voetballen en stond er druk op de verdediging van ASWH.
De eerste scheurtjes waren door het gezeur opelkaar duidelijk hoorbaar en het was Art die zijn directe tegenstander uitkapte en andy vrij voor de goal zette. Deze wist wel raad met het buitenkansje en na 2 kapbewegingen wist de keeper het ook niet meer e schoof Randy de bal in de verre hoek.1-1
We zaten weer in de wedstrijd en de betere kansen waren ook voor Drechtstreek uit een snelle omschakeling was het Ricardo die uit een bijna onmogelijke hoek de bal nog op doel geschoten kreeg , maar deze bal ging via de kruising  weer terug het veld in.Helaas stond Samy net niet goed maar kon de bal nog wel terug leggen maar werd deze bal door een verdediger weggewerkt.
Met 1-1 op het scorebord konden we tevreden zijn maar ASWH had 5 verse krachten voor de 2e helft en bij ons waren we er al door de ene wissel heen.
ASWH begon gelijk met druk op ons te voetballen maar Winash kon zijn doel schoonhouden . De wedstrijd ontspoorde een beetje doordat een speler Van ASWH het op Alexander gemunt had en na enig overleg werd deze door ASWH naar de kant gehaald. Of dit het spel van de scheids beinvloedde weten we niet maar hij was niet altijd even sterk in zijn beslissingen . En uit een gegeven vrije trap werd er een heel opzichtig buitenspel doelpunt gemaakt en keurde deze goed . We waren een beetje uit het veld geslagen en Dirk met hevig bloedende knie liep op zijn laatste benen , Ramon vestapte zijn eigen en kon ook niet meer voluit . zo kwam de druk steeds meer op Ds te liggen Maar toch bleef de verdediging lang op de been en was het geloof in de gelijkmaker er nog altijd. Jeroen en L1 trokken steeds verder naar voren en hierdoor werd ASWH toch wel treug gedrongen maar uit een lepe counter over de geblesseerde Dirk en Ramon konden ze toch een combinatie opzetten waaruit de 3-1 viel.
Nu was het wel gespeeld want wij konden geen vuist meer maken en ASWH had nog wel kansen maar de uitblinkende Winash kon erger voorkomen.
volgende week thuis tegen EBOH , met deze instelling wellicht kans op meer.