Drechtstreek 7 verliest kampioenswedstrijd tegen DFC

DFC 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

16 april 2016 14:00

Deze wedstrijd was de belangrijkste voor DFC 5 van het seizoen , zij moesten dan nog wel eerst winnen van een scherp en gretig Drechtstreek 7 .
Door een overvolle ziekenboeg hadden wij maar 12 spelers tot onze beschikking en geen inleners uit andere teams dit keer.
Daar waar we de thuis wedstrijd ons volledig aan de tegenstander hadden aangepast zouden we nu ons eigen spelletje spelen in de vertouwde 4-4-2 formatie.
Winash op goal rechtsback John centrum René en Alexander linksback Denès.
Middenveld werd bezet door L1, GertJan, Martin en Marcel. Spitsenduo Kelvin en Ricardo.
Jeroen begon reserve en Dirk als assistent scheidsrechter
Dfc won de toss en kozen ervoor om met de wind mee te voetballen en dit zal erg bepalend zijn voor de wedstrijd.
Meteen na de aftrap waren ze erop gebrand om de wedstrijd zo snel mogelijk te beslissen en na een overtreding op een gunstige plek voor de 16 meter werd de tegekende vrije trap keihard ingeknald, Winash zat er nog wel aan maar kon het schot niet keren 1-0 vroeg in de wedstrijd achter. Door de tegenwind konden wij niet echt doorstoten naar voren en moesten we al snel voor de 2e x capituleren en de derde liet ook niet snel op zich wachten.
Het 7e wilde wel gewoon blijven voetballen maar de scheidsrechter liet dat niet toe en floot alles tegen in ons nadeel . Heel even waen we bij de aansluitings treffer maar Kelvin kwam niet tot een schot en uit een hoekschop werd de bal net door Alexander naast getikt. Hierna was het weer DFC dat de wedstrijd voor rust wilde beslissen en met 5-0 achterstand gingen we de rust in.
John werd gewisseld voor Jeroen zodat de verdediging in tact zou blijven.
Na wat hoongelach over de scheids en dat we toch volle bak gingen en nu wij de wind in de rug hadden besloten we er vol voor te gaan.
Dat resulteerde in een snelle goal door Ricardo die de pass van Kelvin prima inschatte en zo de 5-1 intikte.
DFC leek even van slag en had ook moeite met de tegenwind , de verdediging  kon nu ook mee aansluiten en zo werd het veld kleiner van onze kant en daar had DFC duidelijk moeite mee . Na een goede combinatie in het middenveld was het L1 die aangespeeld werd aan de zijlijn ,en met een magistrale uithaal , geholpen door de wind , ging de bal de verre hoek in over de keeper. 5-2 .
DFC werd toch een beetje angstig en hun beste speler werd terug gewisseld wat gelijk voor meer druk zorgde . Hierdoor moest Alexander een overtreding begaan de vrije trap die ze snel wilde nemen werd nog beroerd door Alexander en de scheidsrechter toch  niet onze hand , stuurde hem met geel van het veld af. De vrije tap werd hierna onberispelijk en onhoudbaar voor Winash ingeschoten .6-2
Toch was het Drechtstreek 7 dat er nog voor ging en zelfs met 10 man wist Ricardo zijn tweede te maken tegen de aanstaande kampioen.6-3
We geloofde er nog steeds in maar helaas werd er daarna bij iedere uitbraak of buitenspel of een overtreding geconstanteerd zodat we na het laatste fluitsignaal DFC moesten feliciteren met het behaalde kampioenschap.
Keihard geknokt en laten zien dat we ons mannetje staan DFC heeft deze wedstrijd niet kado gekregen. Nog 3 wedstrijden en dan is er weer een bewogen seizoen voorbij.