Drechtstreek 7 beleeft goede seizoensafsluiting met winst op ZBC

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

7 mei 2016 14:30

Drechtstreek 7 beleeft goede seizoensafsluiting met winst op ZBC

Op de 1e echte zomerse dag van het jaar moest het 7e tegen de tegenstander waartegen we ook het seizoen ook begonnen waren. ZBC.

Ondanks het warme weer en vakanties hadden we 15 vaste krachten tot onze beschikking.

Martin stuurde de volgende 11 als volgt het veld op , Winash op doel Denes ,Alexander , Renéen Jeroen achterin. Middenveld , Leen , GertJan V, Martin en Joël. Spitsenduo Ricardo en Patrick.

Chris, John ,Sammy en Marcel begonnen reserve.

Na 5 minuten aftasten pakten wij het initiatief en zette goed druk naar voren dat resulteerde in gevaarlijke situaties voor de goal van ZBC maar nog geen doelpunten. Na enigszins een goede aanval van ZBC die werd onderbroken door GertJan met een goede interceptie en het overzicht bewaarde door de bal in te leveren bij , ik dacht Martin , die Ricardo instelling bracht en voor ons de 0-1 op het scorebord zette.

ZBC was even van slag en daar profiteerde L1 van door het kan geen toeval meer zijn weer een fantastische goal vanuit de 2e lijn in de kruising schoot. Keeper kansloos 0-2 voor Drechtstreek.

L1 koos er daarna voor om te wisselen met Marcel . Toen later Joël ook nog uitviel moesten we uitkijken dat we ons niet kapot gingen lopen met deze extreme warmte want dan waren we zo door de wissels heen.

Toch kwamen er ook kansjes voor ZBC maar Jeroen en Denes pakten goed de buitenspelers op en Alexander zorgde ervoor dat de diepe spits geen schijn van kans had . René zorgde voor de regie en bleef achter zijn verdediging het slot op de deur en anders hadden we altijd Winash nog waar je als spits ook voor moet uitkijken.

Patrick en Ricardo maakte het voorin de verdediging van ZBC juist erg moeilijk en uit de vele corners die Ricardo voor rekening nam was het Martin die raak kopte en zo stonden we al op 0-3.

Na wat omzettingen bij ZBC kwam er uiteindelijk een snelle counter waar we geen antwoord op hadden en viel de 1-3 .

Toch was het Drechtstreek wat de wedstrijd maakte en was het Ricardo die weer scoorde want de keeper haalde de bal bijna tegen het net vandaan uit de goal , maar de scheids ging niet mee en liet gewoon door voetballen.

Met 1-3 de rust in moest dit een gewonnen wedstrijd zijn maar ook de warmte speelde een rol . Gertjan ,René gingen eruit Sammy en John kwamen er in plus de nodige omzettingen zorgde toch voor de nodige onrust in de 2e helft . Door een uitstekende vrije trap scoorde ZBC de aansluitings treffer en ging de scheidsrechter ook in alles tegen ons fluiten en discutabele beslinggen nemen . Het leek wel of ZBC niet mocht verliezen en uit een hoekschop viel de bal op de handen va Martin en kregen we nog een penalty tegen 3-3.

Met nog 25 minuten te spelen was Joël weer klaar om Patrick af te lossen en om nog iets te forceren met zijn snelheid.

En dat gebeurde ook , Joël weggestuurd op links kapte en draaide voor de goal en wist in de korte hoek de 3-4 in te schieten .

Wat nu volgde was een wedstrijd op zich, ZBC op de aanval en Drechtstreek alleen maar ruimen en tijdrekken . Met hard werken van het hele team werd de overwinning na 100 minuten voetballen toch binnengesleept en een mooie 3 punter bijschrijven.

Met een hele goede 2e seizoenshelft met overwinningen op VVGZ,Pelikaan , Nieuw Lekkerland ,EBOH en nu dan ZBC zijn we op een verdienstelijke plek 8 geeindigd .

Aaanstaand vrijdag nemen we in een wedstrijd tegen het oude 7e afscheid van een paar roemruchte Drechtstrekers , als u tijd heeft kom dan even langs , kantine is open.