Drechtstreek 7 tegen SC Gorcum 2: “Goed gespeeld ouwe!”

SC Gorkum 2

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

10 oktober 2015 15:30

Prachtig weer was het op Sportpark de Oostpolder toen Drechtstreek 7 het veld opstapte. Het was ook spannend omdat de tegenstander nog geen wedstrijd gespeeld had in deze lopende competitie omdat ze later toegevoegd waren. Zouden ze er zijn? Daarnaast had Drechtstreek icoon Paul Prins beloofd ons team de tweede helft te versterken in de spits. Het spelen in het blauw-witte tenue in een echte competitiewedstrijd blijft toch voor velen een magisch gevoel. Ook kregen we hulp van een afvaardiging van het 5e in de personen van René en Johan.

Omdat Adriaan zijn F4-team moest begeleiden tijdens het penalty-schieten in de rust van het eerste tegen Groot-Ammers zag de basis er als volgt uit: Sven in de goal met achterin Winash/René/L1 en Rikash; het middenveld bestond uit René en Johan op de flanken en Martin/Marcel centraal en  voorin startte het aanvalsduo Patrick en Ricardo. Joël (als vlagger) en Dirk begonnen op de bank. Reeds op het wedstrijdformulier konden we zien dat Gorcum een hele jonge ploeg had: het was een soort veredeld A-team waar we tegen speelden. Maar in de eerste helft bood Drechtstreek goed tegenstand. Het leek wel of de Gorcummers geen middenveld hadden want ze hanteerden vanuit de verdediging de lange bal naar de voorhoede waar 3 beweeglijke spitsen liepen waar met name de broers Oedjagirsing hun handen vol aan hadden maar knap stand hielden. Na een kwartier viel echter de 0-1 na een aanval over hun linkerkant. De routine van René achterin zorgde voor rust in de Drechtstreek-defensie maar telkens was er weer die dreiging van een snelle uitbraak van de tegenstander. De 0-2 viel nadat keeper Sven goed uit zijn goal gekomen was om een hachelijke situatie op te lossen. Zijn uittrap werd op het middenveld onderschept door de aanvoerder van Gorcum die meteen de bal in de hoogte terug in de touwen schoot. Na dit ongelukkig moment floot scheidsrechter van Beest het rustsignaal.

In de rust kwam Adriaan voor de naar een Oktoberfest vertrekkende L1, Dirk kwam voor Rikash op de linksachter plaats in het veld, Joël kwam links op het middenveld te spelen en Paul Prins maakte zijn rentree op de Drechtstreek-velden hangend voorin. Vrijwel  direct werd Paul over links weggestuurd door een schitterende pass van Marcel maar in het strafschopgebied werd zijn rush een halt toegeroepen. De wedstrijd werd wat harder en onvriendelijker: door kleine natrapperijtjes, opstootjes en zuigende opmerkingen veranderde de wedstrijd van karakter. En toen een vrije trap na 20 minuten spelen via een rare zwabber achter de verraste Sven het Drechtstreek-doel trof tot de 0-3 was het verzet gebroken. Via knap uitgespeelde counters maar ook wat foutieve passjes waarvan de tegenstander profiteerde werd het uiteindelijk toch nog 0-7 in het laatste kwartier van de wedstrijd. De concentratie verslapte maar het ontbrak ons ook aan loopvermogen om nog een beetje tegenstand te bieden. Gelukkig eindigde de wedstrijd in harmonie en volgde de uitspraak in de titel (“Goed gespeeld ouwe”) van een Gorcummer aan spelers van ons adres waaruit het verschil in leeftijd maar weer eens onderstreept werd.

Volgende week begint de stand weer op 0-0 in Zwijndrecht tegen VVGZ 9. Komt allen!