Herfstvakantiekampioen

Middellijn 9
3335KC
ZWIJNDRECHT

Het was alweer de laatste wedstrijd voor de herfstvakantie. Hoewel er bij de Jo10 nog geen stand bij gehouden wordt, weet iemand die een beetje kan rekenen, als je geen wedstrijd verliest en maar één keer gelijk speelt, je bovenaan zal staan. En al is de herfst nog niet echt begonnen, mogen we ons al best een beetje herfstkampioen noemen, of in ieder geval herfstVAKANTIE-kampioen.

Met die wetenschap werden we zaterdagochtend vroeg wakker en reden we naar Zwijndrecht om tegen de plaatselijk zvv Pelikaan te voetballen. Zoals we donderdag de training eindigde, begonnen we de wedstrijd met goed positiespel, wat al snel tot 2 doelpunt leidde. Maher gaf een mooie pass op Varai, die de 0-1 scoorde.. Het tweede doelpunt kwam van de voet van Fedde, die zo hard op het doel schoot, dat ondanks deze recht op de keeper was, de bal toch door zijn handen liet glippen. Ondanks deze snelle voorsprong, zag je aan alles dat dit geen makkie werd. Wij vinden dat onze jongens al best bikkels zijn, de tegenstander overklaste ons hierin. Zo pittig zelfs dat door overtredingen op onder andere Collin, Bruce, Jesse. Louay & Fedde, het spel zelfs even stil gelegd moest worden. Toch gingen we de rust in met een 0-2 voorsprong.

Na de rust moesten we het zelfs zonder Jesse doen, die doordeweeks al op het schoolplein was gevallen en er vandaag nog een tikkie bovenop kreeg. Het was op dit moment nog allerminst zeker dat we deze wedstrijd zullen gaan winnen, sterker, Pelikaan maakte 1-2. Na wekenlang aanhouden van Bruce, dat hij ook wel eens voorin wilde voetballen, werd hieraan vandaag gehoor gegeven. Ons slot op de deur ging naar voren 😊. Ons “interim-slot-op-de-deur”, Louay, nam deze taak perfect over. En als er al een bal doorging was daar altijd weer Bastiaan, die zijn groeiende vorm, deze wedstrijd doorzette. Toch kwam Bruce na ongeveer 5 à 10 minuten vragen of hij toch weer terug naar zijn eigen plekkie mocht 😊.
Het werden nog een paar spannende slotminuten, maar uiteindelijk wist de onverzettelijke Fedde de wedstrijd op slot te gooien, doordat zijn voorzet cq schot in het net verdween, 1-3.

De punten gingen in de tas en werden meegenomen naar ons Oostpolderpark. Ivm met de herfstvakantie kunnen we nu genieten van een paar welverdiende zaterdagen uitslapen.