Opzeggen en overschrijven

Het seizoen van elke bij de KNVB aangesloten vereniging eindigt statutair op 30 juni en het nieuwe seizoen begint op 1 juli. Een lidmaatschap geldt altijd voor een volledig seizoen.

Opzeggingen moeten uiterlijk 31 mei bij ons binnen zijn, dat wil zeggen een maand voor het officiële einde van het seizoen. Indien niet voor 31 mei is opgezegd, blijf je dus lid van vv Drechtstreek en dient de contributie voor het nieuwe seizoen op de gebruikelijke wijze en volledig aan de club te worden voldaan. Opzeggen kan op twee manieren:

• Schriftelijk via vv Drechtstreek, postbus 41, 3550 AA Papendrecht.
  • Per email via [email protected]

OVERSCHRIJVEN

Vanaf seizoen 2016/'17 worden geen papieren overschrijvingsformulieren meer gebruikt voor de overschrijvingen. Alle overschrijvingen gaan dan digitaal. Er kunnen dus geen papieren overschrijvingsformulieren meer worden afgegeven en/of worden ingestuurd naar de KNVB. Daarnaast worden de overschrijvingen centraal verwerkt via het kantoor in Zeist.

Alle overschrijvingen gaan dus digitaal en dit gaat als volgt:

• Een speler meldt zich  aan bij de nieuwe vereniging met zijn/haar relatiecode en/of spelerspas
  • De speler vult en ondertekent een inschrijfformulier in bij de nieuwe vereniging
  • De nieuwe vereniging vraagt het overschrijvingsverzoek digitaal aan
  • De oude vereniging geeft digitaal akkoord voor deze overschrijving.

Het akkoord wordt door de oude vereniging gegeven als aan alle financiële verplichtingen is voldaan en als alle materialen (bij voorbeeld sponsorkleding) in goede staat zijn ingeleverd.