Remontada van O23-1 tegen RBC Roosendaal.

Drechtstreek O23-1

RBC O23-1

Divisie 4 N

30 september 2023 11:45

J. Langerak

Sportpark Oostpolder
Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Een mooi voorjaarszonnetje scheen over de Oostpolder. Op het hoofdveld zou zich een waar spektakel ontpoppen tussen O23-1 selecties van Drechtstreek en RBC Roosendaal. Een blik op de stand leerde dat Blauw Wit bij een overwinning over de West-Brabanders heen konden wippen. In het prachtige zwarte jubileumstenue kozen coaches Johan en Lars voor de volgende basis: Luc Patings (geleend van JO19-2) in de goal. Achterin Nigel/Bastiaan/Sem en Luuk. Op het middenveld kwamen Senna, Dion en Mats in actie. De voorhoede startte met Thijmen, Ilhan en Daan als rappe rechtsbuiten. Helaas blesseerde Son zich tijdens de warming-up.

Al in het het begin van de wedstrijd bleek dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. RBC oogde misschien fysiek wat sterker maar Drechtstreek voetbalde knap mee. Sterker nog: in de eerste helft grepen ze de leiding. Na een vrije trap van Senna vanaf links kopt Daan met een boogbal prachtig richting de kruising de 1-0 binnen. Daarna valt na een prima corner van Thijmen de bal tussen de 16- en 5-meterlijn. Mats wil zich draaien om met rechts te schieten maar wordt vervolgens door een overtreding gevloerd. Arbiter Langerak twijfelde geen moment: penalty! Spits Ilhan schoot dit buitenkansje snoeihard binnen: 2-0. Met deze stand was de ruststand bereikt.

Nick kwam voor Nigel in de ploeg. Drechtstreek moest gedurfd spelen om deze voorsprong te handhaven. Helaas kwam RBC terug in de wedstrijd: eerst kregen ze een strafschop die benut werd na een overtreding van Sem, die daarvoor geel kreeg. Tot overmaat van ramp volgde vrij snel de 2-2 en toen na een mooie aanval over rechts de bal diagonaal achter Luc werd geschoten waren de rapen helemaal gaar: 2-3 voor RBC. Maar de O23-1 rechtte zijn rug. Ilias kwam voor Sem op het veld. De vermoeide Daan ging op het tandvlees op rechts door tot de achterlijn. Zijn voorzet werd heerlijk in het hoekje binnengekopt door Thijmen: 3-3! Julian kwam voor Daan en Mido kwam voor Ilhan. Toen Ilias de bal hard in zijn gezicht kreeg besloot scheidsrechter Langerak tot een scheidsrechterbal. Na de stuit trapte Senna de bal ineens vanaf 30 meter hoog richting doel zo in de rechterbovenhoek tot de 4-3 eindstand! Na het laatste fluitsignaal ontplofte het in de dug out en op het veld: wat een mooie remontada en een enorme opkikker voor de rest van de competitie! Tot in de late uurtjes werden de 3 punten gevierd. Volgende week tegen ASWH O23-2: bij een overwinning is zelfs de derde plaats in zicht!