Peli 's beter gebekt dan Drechtstreek 8

Middellijn 9
3335KC
ZWIJNDRECHT

Een puntloos seizoen: dat heeft zelfs Drechtstreek 8 nog nooit achter de rug. Er waren altijd ploegen in de poule aanwezig die gelijkwaardig waren of wedstrijden waarin we als underdog sneaky de punten wegkaapten door uitgekiend counter-voetbal. Dit seizoen verloopt echter tot nu toe rampzalig: en de gebruikelijke excuses (falende scheids, buitenspel doelpunten, onterechte kaarten, véél jongere tegenstanders) zijn gewoon weer van toepassing. De uitwedstrijd afgelopen zaterdag tegen Pelikaan 9 was de eerste in een reeks waarin het dan moest gebeuren.

OR moest verstek laten gaan zo dreunde aanvoerder Martin de basis in de kleedkamer op: Jorrit in de goal. Achterin Denes/René/Marcel/Jeroen K. Op het middenveld starten GJ/Frank/Ben en Timo. Voorin acteerden Floran “Haaland” en Martin. De eerste helft begon gelijkwaardig. Waarbij De Peli’s zich wel balvaster vertoonden en een aantal sterke spelers op het middenveld bezaten. Toen er over onze linkerkant de opbouw ruw verstoord werd en daarna een mooie voorzet volgde op de kruin van de bonkige spits van de Zwijndrechtenaren stond het plots 1-0. Gelegenheids voorstopper Marcel had zijn handen vol aan dit sterke aanspeelpunt maar volbracht zijn missie tot dan toe met verve. Iets minder was de actie even later toen na een onderschepping in het midden de bal richting Jorrit ging, en hem waarschijnlijk zó voor het oppakken had, en Marcel met de punt van zijn voet de bal onhoudbaar in eigen doel deponeerde: 2-0. Een doorbraak van Floran werd wreed verstoord door een onbestrafte overtreding en ook Martin had pech met een schot vanaf de linkerkant van de goal. De rust kwam als geroepen om vers bloed in te brengen. Jeroen R, Patje, Adriaan kwamen voor respectievelijk Martin, Floran en René. Kevin en Buks waren in de eerste helft al ingevallen. Dirk maakte na 3 maanden blessureleed weer zijn rentree op de plek van Timo die in de spits ging spelen.

Jeroen R en Ben kregen meer vat op het middenveld en ook Kevin bracht wat meer body mee in de duels. Na een mooie combinatie kreeg Timo een prima kans over de linkerkant. Ook Dirk had achteraf breed moeten leggen op Ben in plaats van zelf te schieten: de bal wilde er niet in. Aan de andere kant werd een lange bal richting de Peli-spits getrapt. Normaal een prooi voor Adriaan, maar tot een ieders verbazing liet “de Zaag” zich verrassen, viel na een fikse schouderduw en Jorrit was kansloos op het schot dat volgde: 3-0. De merkwaardig acterende scheids bleef onvermurwbaar na de felle discussies die volgden vanuit Drechtstreek-zijde. Toen aan de andere kant Martin even later keurig de bal breed legde op de wachtende Patje en Ben floot de dolende arbiter voor buitenspel terwijl de Peli-vlagger niet eens vlagde en dat zelfs meteen bevestigde….!!?!

Het zat wederom niet mee maar we geven niet op: die kleedkamerfoto zál en moet in de komende weken werkelijkheid worden. Volgende week Peursum 6 uit: altijd lastig!