De Alblas 6 legt Drechtstreek 8 over de knie

Bas Verhoevenweg 6
2952BV
ALBLASSERDAM

De Alblas 6 legt Drechtstreek 8 over de knie.

Zo’n zaterdag aan het einde van de voorjaarsvakantie is altijd tricky: sta je de zatedagen ervoor met 16/17 spelers op de lijst zo hadden we er ditmaal slechts 14 beschikbaar waarbij aanvoerder Martin in de eerste helft genoodzaakt was te keepen. Op Sportpark Souburgh trad het achtste aan in de volgende formatie: Martin in de goal. Achterin stonden René en Erik centraal met op de vleugels Denes en Jeroen K. Het middenveld bestond uit Timo-Ben-Jeroen R. - Marcel. Voorin startten Chris en Floran. Buks vlagde de eerste helft. Gert-Jan en zoon Kai (op het laatste moment aangesloten omdat het 4e afgelast werd) begonnen op de bank.

De Alblas bestand uit een aantal oudere spelers: gemiddelde leeftijd was toch nog zo’n 10 a 15 jaar jonger dan het achtste. De rood-groenen combineerden gemakkelijk en waren aan de zijkanten zeer beweeglijk. Toch wist Drechtstreek 8 zich staande te houden en wist zich wat kansjes via Floran en Jeroen van Rumph te verdienen. Op het middenveld streden met name Ben en Timo voor elke meter. Na een half uur was het dan toch raak. Na een aanval over rechts werd Martin verrast en via zijn been rolde de 1-0 binnen. Nu rook De Alblas bloed: na een snelle counter ditmaal over rechts werd de voorzet simpel binnengetikt. Tussendoor werd Floran teruggefloten door de warrige scheidsrechter: zijn doelpunt werd in buitenspelpositie afgekeurd. Voor de rust prikte De Alblas ook nog eens een derde binnen waardoor we met 3-0 de thee opzochten.

Ouwe reus wisselde Martin voor Denes in de goal, Buks ging rechtsback spelen. Jeroen K. ging er ook uit waardoor Marcel een linie zakte. Op zijn positie kwam Gert-Jan. De voorhoede werd in totaliteit gewisseld: Martin en Kai losten Chris en Floran af.

Met dit nieuwe elan begon het 8e aardig: met Martin in de ploeg was er extra dreiging op de counter. Toch verliep de tweede helft rommelig en dat kwam hoofdzakelijk door zeer warrige en eenzijdige beslissingen van de scheids. De ploeg liep uit (overigens een aantal mooie doelpunten waaronder een lucky shot vanaf de zijkant die Denes verschalkte) naar 8-0 waarna het slotstuk voor de blauw witten was: Martin ontsnapt over links, zijn voorzet wordt geblokt en de afgeketste bal werd magistraal op de slof genomen door Jeroen R: 8-1 wat uiteindelijk de eindstand was.

Een hoge nederlaag maar duidelijk en onnodig beïnvloed door een verenigingsscheidsrechter. Volgende week komt Sliedrecht 11 op bezoek: aftrap 16.00 en de wedstrijd begint gewoon weer op 0-0.