Hardinxveldse Igor sta-in-de-weg voor Drechtstreek 8

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Op de zaterdag vóór het Paasweekend wilde het achtste dan eindelijk zijn puntendroogte beëindigen. Lang zag het ernaar uit dat het op deze onstuimige middag zou gaan gebeuren maar ondanks de enorme vechtlust die het team op de mat legde gooide een Hardinxveldse Igor roet in het eten.

Coach OR moest partitime verstek laten gaan doordat zoon Tim tegelijkertijd met ons speelde. Zodoende nam Chris de honneurs waar en kwam met de volgende basis: Julian (van O23-team: bedankt!!) in de goal. Achterin begonnen we met Timo-Adriaan-Daan en Marcel. Op het middenveld stonden Ben-Melvin-Frank en Kevin. Voorin kwamen Martin en René in actie. Dit betekende dat Patje, Buks, Denes en Dirk op de bank plaats namen. Nadat arbiter van Dijk de pasjescontrole had afgerond werd de wedstrijd begonnen. Wat opviel was dat er van achteruit positief gecoacht werd en dat op het middenveld prima weerstand geboden werd tegen het rood-witte geweld. Je zou denken dat de lente in de lucht hing maar halverwege de eerste helft kwam er een hagelbui langs die zo heftig was dat scheidsrechter van Dijk de wedstrijd een aantal minuten stillegde. Na de hervatting kreeg keeper Julian het een paar keer zwaar te verduren: bij een één-tegen-één gooide hij zich moedig op de bal maar kon een botsing met een spits niet voorkomen worden. Toen even later “Hardinxveldse Igor” over links voorzette, werd deze bal binnengetikt en stond het plots 0-1. Onnodig. Drechtstreek 8 zat goed in de wedstrijd maar echte grote kansen bleven uit zodat deze minieme achterstand tevens de ruststand was.

Chris bracht Buks voor Timo die op zijn beurt Martin in de spits afloste. Achterin ging Frank naast Daan in het centrum spelen waardoor Adriaan gewisseld werd. Dirk kwam voor Kevin op links en Patje verving René. Marcel speelde zodoende naast Melvin op het middenveld. Het was op een mooie pass van Melvin dat Ben de grootste kans op de gelijkmaker kreeg: Ben nam de bal mooi aan, omspeelde de doelman maar zijn schot werd op de lijn door een verdediger gekeerd. Er werd nog (tegen beter weten in) geappelleerd voor “hands” maar deze situatie beoordeelde arbiter van Dijk waarschijnlijk correct en wees niet naar de stip. Drechtstreek bleef aandringen op de gelijkmaker maar het zat wederom niet mee: de ballen die in de zestien gepompt werden vielen nét niet goed of er zat een rood-wit been tussen. Uiteindelijk besliste Hardinxveldse Igor de wedstrijd met een mooie individuele actie: 0-2. Dat in de laatste 10 minuten Drechtstreek met een man meer kwam te staan vanwege een gele kaart voor een Hardinxveld mocht niet meer baten. Heerlijk gestreden maar met lege handen achterblijvend zochten we de douche op waarna de bruine fruitschaal en diverse afzakkertjes in de kantine de pijn verzachtte.

Na het Paasreces spelen we zaterdag 6 april uit in Werkendam tegen Kozakken Boys 6. Na de 2-4 thuisnederlaag hebben we nog een appeltje met hen te schillen!